Wersja mobilna     +   Dodaj wydarzenie    Dodaj aktualność    Dodaj galerię    Zgłoś temat    Dodaj ogłoszenie    Dodaj ofertę  
Przeczytaj:
Rozmiar tekstu:
AAA
KRAJ Artykuł sponsorowany
2021.06.28 22:15

Budżet, marketing i koronawirus: ile wydać na reklamę w czasie pandemii?

Wybuch pandemii koronawirusa przyniósł zmiany w niemal wszystkich branżach - również w reklamie i marketingu. Wiele firm, z powodu zmniejszonych przychodów i konieczności zamknięcia stacjonarnych punktów na wiele tygodni, zostało zmuszonych do ograniczenia budżetów marketingowych. Jeżeli Ty również stoisz przed podobną decyzją, przekonaj się, jaki budżet na marketing będzie optymalny w trudnych czasach. Z których narzędzi i kanałów marketingowych zrezygnować? W jakie nadal inwestować? Sprawdzamy!
Budżet, marketing i koronawirus: ile wydać na reklamę w czasie pandemii?
Budżet, marketing i koronawirus: ile wydać na reklamę w czasie pandemii?

Budżet i marketing: ocena dotychczasowych działań

Skuteczność dotychczasowych działań marketingowych to kluczowy element, na którym możesz zbudować nową strategię i nowy budżet marketingowy. Działania, które przynosiły najlepsze rezultaty, powinny być kontynuowane, nawet w przypadku ograniczania kosztów. Kanały marketingowe o niewielkiej skuteczności mogą zaś zostać wstrzymane (przynajmniej tymczasowo, do ustabilizowania sytuacji finansowej w Twojej firmie).

Jak ocenić dotychczasowe działania? Najłatwiej będzie zrobić do za pośrednictwem panelu Google Analytics. Dzięki przedstawionym wykresom dowiesz się, jakie kanały generowały największą sprzedaż (lub inny rodzaj konwersji) na Twojej witrynie.

Oprócz realizacji celów konwersji, możesz prześledzić także inne wskaźniki. Wartościowych informacji dostarczą Ci przede wszystkim:

  • współczynnik odrzuceń,
  • trend odwiedzin,
  • odwiedziny na podstronie kontaktowej.

Uzyskane dane pogrupuj na kanały, którymi użytkownicy trafili na Twoją stronę. Będzie to dla Ciebie wyjście do opracowania nowego, pandemicznego budżetu marketingowego.

Jaki budżet na marketing w nowych realiach?

Po ustaleniu, które kanały, narzędzia i elementy strategii SEO najlepiej spełniają swoją funkcję, możesz podjąć decyzję o ewentualnych cięciach w budżecie. Rozwiązania, które powinieneś rozważyć, to:

  • wstrzymanie finansowania reklam na frazy, które dobrze pozycjonują Twoją stronę (zapewniają jej miejsce w pierwszej dziesiątce wyników Google);
  • inwestycji we frazy, które nie są wystarczająco wypozycjonowane (nie zapewniają Ci widoczności w Google);
  • wstrzymanie finansowania reklam w kanałach, które nie zapewniają wystarczająco wysokiej konwersji (np. Facebook);
  • zwiększenie budżetu marketingowego i nasilenie działań reklamowych dla najlepiej konwertujących produktów z Twojej oferty;
  • przeniesienie środków (lub części środków) z budżetu SEO na kampanię Google Ads, jeżeli reklamy PPC zapewniają lepszą konwersję;
  • włączenie do budżetu remarketingu, w przypadku zauważenia określonych wskaźników (organiczny ruch na początku ścieżki i konwersja pochodząca głównie z reklam).

Zaplanowanie odpowiednich działań marketingowych to nie lada wyzwanie - zwłaszcza w dobie pandemii koronawirusa. Jeżeli potrzebujesz wsparcia w swoich działaniach reklamowych lub w planowaniu, jaki budżet na marketing wygospodarować, zajrzyj na stronę adcookie.pl, gdzie znajdziesz wiele praktycznych porad.

Red.
REKLAMA
Oceń:
0 głosów
Red. dodany
 
Odsłon: 1776
Dodaj zdjęcie

Waszym zdaniem (0)

Podaj login i hasło:
Login:
Hasło:
Skomentuj na forum:
Zarejestruj się
Jesteś już zarejestrowany na bilgorajska.pl? Zaloguj się
Imie lub nazwa:
Treść komentarza:
Przepisz niebieski tekst z obrazka wyżej:
Brak wpisów, Twój komentarz może byc pierwszy.
Zgodnie z ustawą o świadczeniu usług droga elektroniczna art 14 i 15 (Podmiot, który świadczy usługi określone w art. 12-14, nie jest obowiązany do sprawdzania przekazywanych, przechowywanych lub udostępnianych przez niego danych) wydawca portalu bilgorajska.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.
Przy komentarzu niezarejestrowanego użytkownika będzie widoczny jego ZAKODOWANY adres IP. Zaloguj/Zarejestruj się.
reklama
REKLAMA
REKLAMA

Najpopularniejsze

REKLAMA
Gazetka Lidl - Zobacz aktualne promocje i nowe gazetki na stronie Moja Gazetka
REKLAMA
14 grudnia 2024 Biłgoraj
Biłgorajski Weekend Cudów - Szlachetna Paczka na finiszu
W dniach 13 i 14 grudnia w Biłgoraju odbywa się finał Szlachetnej Paczki - znanej inicjatywy społecznej, która łączy darczyńców z potrzebującymi rodzinami. Tegoroczny sztab lokalny działa w Biłgorajskim Centrum Kultury.
w środę, godzina 13:45 Region
Zmiany w kierownictwie Roztoczańskiego Parku Narodowego
w środę, godzina 23:21 Andrzejówka
Pożar domu w gminie Biłgoraj
 
telRedakcja telefon

533 188 100

alarmSkrzynka alarmowa

alert@bilgorajska.pl

emailRedakcja e-mail

redakcja@bilgorajska.pl

Wszelkie prawa zastrzeżone bilgorajska.pl Projekt graficzny CePixel wykonanie eball