Budżet i marketing: ocena dotychczasowych działań
Skuteczność dotychczasowych działań marketingowych to kluczowy element, na którym możesz zbudować nową strategię i nowy budżet marketingowy. Działania, które przynosiły najlepsze rezultaty, powinny być kontynuowane, nawet w przypadku ograniczania kosztów. Kanały marketingowe o niewielkiej skuteczności mogą zaś zostać wstrzymane (przynajmniej tymczasowo, do ustabilizowania sytuacji finansowej w Twojej firmie).
Jak ocenić dotychczasowe działania? Najłatwiej będzie zrobić do za pośrednictwem panelu Google Analytics. Dzięki przedstawionym wykresom dowiesz się, jakie kanały generowały największą sprzedaż (lub inny rodzaj konwersji) na Twojej witrynie.
Oprócz realizacji celów konwersji, możesz prześledzić także inne wskaźniki. Wartościowych informacji dostarczą Ci przede wszystkim:
- współczynnik odrzuceń,
- trend odwiedzin,
- odwiedziny na podstronie kontaktowej.
Uzyskane dane pogrupuj na kanały, którymi użytkownicy trafili na Twoją stronę. Będzie to dla Ciebie wyjście do opracowania nowego, pandemicznego budżetu marketingowego.
Jaki budżet na marketing w nowych realiach?
Po ustaleniu, które kanały, narzędzia i elementy strategii SEO najlepiej spełniają swoją funkcję, możesz podjąć decyzję o ewentualnych cięciach w budżecie. Rozwiązania, które powinieneś rozważyć, to:
- wstrzymanie finansowania reklam na frazy, które dobrze pozycjonują Twoją stronę (zapewniają jej miejsce w pierwszej dziesiątce wyników Google);
- inwestycji we frazy, które nie są wystarczająco wypozycjonowane (nie zapewniają Ci widoczności w Google);
- wstrzymanie finansowania reklam w kanałach, które nie zapewniają wystarczająco wysokiej konwersji (np. Facebook);
- zwiększenie budżetu marketingowego i nasilenie działań reklamowych dla najlepiej konwertujących produktów z Twojej oferty;
- przeniesienie środków (lub części środków) z budżetu SEO na kampanię Google Ads, jeżeli reklamy PPC zapewniają lepszą konwersję;
- włączenie do budżetu remarketingu, w przypadku zauważenia określonych wskaźników (organiczny ruch na początku ścieżki i konwersja pochodząca głównie z reklam).
Zaplanowanie odpowiednich działań marketingowych to nie lada wyzwanie - zwłaszcza w dobie pandemii koronawirusa. Jeżeli potrzebujesz wsparcia w swoich działaniach reklamowych lub w planowaniu, jaki budżet na marketing wygospodarować, zajrzyj na stronę adcookie.pl, gdzie znajdziesz wiele praktycznych porad.