Wybór może być prosty
Decyzja o doborze odpowiedniej reklamy jest kluczowa i będzie miała ogromny wpływ na sprzedaż. Obecnie najpopularniejsze są reklamy, które docierają do szerokiego grona odbiorców. Mamy tutaj do wyboru banery reklamowe, plakaty, telebimy, tablice reklamowe albo billboardy. Decydując się na reklamę tego typu warto przemyśleć miejsca jej rozmieszczenia. Nie warto umieszczać swoich billboardów wszędzie. Dobrym pomysłem jest jej rozmieszczenie w ruchliwych punktach. czyli miejscach gdzie codziennie przejeżdża mnóstwo samochodów lub przechodzi sporo pieszych.
Jaki nośnik wybrać?
Jeśli mówimy już o reklamie zewnętrznej to warto zaznajomić się z dostępnymi jej nośnikami. Obecnie najpopularniejsze są billboardy czyli reklamy wielkoformatowe w formie plakatów. Możemy je spotkać głównie przy drogach, są one też najczęściej widoczne nocą dzięki oświetleniu. Kolejnym ciekawym rozwiązaniem są r eklamy wielkoformatowe umieszczane na ścianach budynków. Do jej wykonania używa się siatki winylowej, która przepuszcza światło. Możemy też spotkać się z reklamami wykonanymi z pełnego winylu. Jej wielkość to zazwyczaj powierzchnia ponad 100 m2. Bardzo modnym rozwiązaniem, które spotykamy przy okazji różnego rodzaju imprez masowych są reklamy pneumatyczne. To różnego rodzaju dmuchane figury z logami firm. W wielu miastach możemy dostrzec telebimy to nic innego jak duże ekrany na których wyświetlane są reklamy wielu firm.
Samodzielnie czy z agencją?
Teraz kiedy już mamy pogląd na rodzaje reklam zewnętrznych warto zastanowić się czy projekt wykonamy samodzielnie czy zlecimy wykonanie agencji. Wszystko zależy od naszych umiejętności i kreatywności. Samo wybranie nośnika i miejsca to za mało. Lokalizacja jest kluczowa, bo dzięki niej zdobędziemy większą ilość potencjalnych klientów. Jednak wykonanie projektu i produkcja billboardów też jest etapem bardzo istotnym. Na wstępie należy określić o czym będzie nasza reklama i do jakiej grupy odbiorców chcemy dotrzeć. Dzięki temu łatwiej nam będzie dopasować miejsce jej zamieszczenia. Reklamy odzieży powinniśmy umieścić niedaleko galerii handlowych lub w centrum miasta. Jeśli chcemy reklamować produkty dla kierowców reklama powinna być umieszczona przy głównych ulicach. Wykonanie projektu wymaga od nas sporych umiejętności graficznych i rozbudowanego zmysłu estetyki. Nie może być ona zbyt nachalna, ale też nie powinna być mało dostrzegalna dla potencjalnego odbiorcy. Pamiętajmy, że odbiorca ma zaledwie chwilę na zapoznanie się z reklamą i zapamiętanie naszej marki lub oferty. W reklamę inwestować warto, jednak musi być ona przemyślana. Bezmyślne rozwieszanie plakatów po mieście będzie dużym wydatkiem dla naszego portfela, a może przynieść małe efekty.