Jak mówi stare powiedzenie, reklama jest dźwignią handlu. I nie ma w tym stwierdzeniu żadnego przekłamania. Sami nie zdajemy sobie sprawy z tego, jak silnie wpływają na nas reklamy w radiu, telewizji, prasie, internecie i wszędzie, gdzie tylko spojrzymy. Pomimo tego, że większość konsumentów uparcie będzie twierdziło, że żadna reklama na nich nie działa, na fragment dżingla radiowego są w stanie zaśpiewać całą piosenkę ze spotu. I właśnie tak wygląda skuteczna reklama.
W internecie, radiu czy telewizji?
Chcąc zareklamować swoje usługi bądź firmę, zastanawiamy się zazwyczaj, na jakie medium postawić. Nie ma na to jednej, prawidłowej odpowiedzi. W zależności od tego, do jakiej grupy wiekowej i społecznej chcemy dotrzeć oraz jakimi kosztami dysponujemy zależy to, na jakie reklamy się zdecydujemy. A można wybierać spośród: prasowej, telewizyjnej, radiowej, zewnętrznej (outdoorowej), pocztowej, mobilnej, internetowej itp. Co powoduje, że jedne zapamiętuje się lepiej, inne gorzej? Im częściej widzimy lub słyszymy daną reklamę, tym szybciej ją zapamiętamy, od tego nie da się w żaden sposób uciec. Dlatego coraz popularniejsze stają się reklamy outdoorowe, jak na przykład billboardy. Reklama zewnętrzna to prestiż i doskonała forma wyróżnienia firmy na tle konkurencji. Billboardy dają możliwość dotarcia do szerokiego grona potencjalnych klientów, co pozwalana na szybki zwrot inwestycji (źródło: http://billboard-x.pl/). Najlepiej jest ustawić billboard ze swoją reklamą przy ruchliwych ulicach w centrum miasta lub na wylotówkach. Ci sami ludzie pokonują te trasy codziennie w drodze z i do pracy. Już po kilku dniach będą rozpoznawać nazwę naszej firmy z daleka.
Jak się nie dać zablokować
Jako że prym najpopularniejszego medium w dalszym ciągu wiedzie internet, roi się tam od przeróżnych reklam. Wszyscy chętnie się reklamują na portalach czy blogach, ponieważ kosztuje to o wiele mniej niż ogłoszenie w gazecie czy radiu. Niestety, może się okazać że reklama internetowa pomimo swojego ogromnego w teorii zasięgu, w praktyce nie zdziała zbyt wiele. Internautów szybko zaczęły irytować bannery wyskakujące na samym środku monitora i migające napisy z boku strony. Z pomocą przyszły im aplikacje, które blokują wszelkiego rodzaju reklamy na wszystkich przeglądanych stronach. Tego niestety nie można przeskoczyć, chyba że właściciel konkretnego portalu umieści prośbę na swojej domenie z informacją, że utrzymuje się z reklam prosząc o wyłączenie aplikacji.
Na forum istnieje możliwość oceny wypowiedzi, można oddawać głosy pozytywne jak i negatywne.
Ostatnio dodane komentarze
PL
613-578
~ wallander Niby mówiło sie, że czasy outdooru minęły, jednak ja jakos tego nie widze. To wciąz skuteczny sposób reklamy i najlepsze agencje typu recevent.pl mają dalej pełne ręce roboty.
5 sierpnia 2015
brak ocen
PL
198-453
~ anna Przestrzeń publiczna w Biłgoraju i na obrzeżach jest bardzo oszpecona reklamami tzw. zewnętrznymi. Nie tylko Biłgoraj ma ten problem, ale cała Polska - wszędzie reklamy o banalnej treści, w kiczowatych formach, agresywnych kolorach... Chaos, szpetota, kicz... Polska przestrzeń publiczna wygląda jak "śmietnik"- reklamy na płotach, na elewacjach budynków na balkonach, na szybach, na słupach, drzewach, wszędzie reklamy. Masakra. W Polsce tylko tam jest ładnie, gdzie Polak nie zniszczył przestrzeni - w lesie, na łące, w górach. Szanowna redakcjo, proszę uprzejmie pochylić się nad tym problemem, bo jak się wjeżdża do Biłgoraja to w głowie się kręci od wszechobecnej szpetoty reklam. Promujcie ład i szacunek do wspólnej przestrzeni, poruszajcie problemy związane z wyglądem miasta. Nie namawiajcie do stawiania i umieszczania na billboardach reklam!! I nie piszcie, że posiadanie takiej reklamy to prestiż... Dlaczego nie bierzemy przykładu w tym zakresie z Zachodu? Tak, tam rynek nie jest taki agresywny jak u nas, nie ma takiej biedy i nie trzeba w drapieżny, prymitywny sposób zdobywać klienta. Prawda jest jednak taka, że tandeta i kicz w polskiej przestrzeni to nasza wizytówka. Błagam, niech biłgorajska.pl nie pisze, że stawianie reklam to prestiż...
1 stycznia 2015
brak ocen
PL
faa-dde
~ w... Płacimy za pakiet tv na obojętnie jakiej platformie. Tak naprawdę to płacimy za oglądanie reklam. Film, który trwa np. 80/90 min. w rzeczywistości zajmuje ok. 2.5 godz. Oglupianie ludzi. CHCESZ być cwany przeskakujesz na inny kanał, tam to samo .REKLAMY. REKLAMY...
30 grudnia 2014
+7
-0
Zgodnie z ustawą o świadczeniu usług droga elektroniczna art 14 i 15 (Podmiot, który świadczy usługi określone w art. 12-14, nie jest obowiązany do sprawdzania przekazywanych, przechowywanych lub udostępnianych przez niego danych) wydawca portalu bilgorajska.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Przy komentarzu niezarejestrowanego użytkownika będzie widoczny jego ZAKODOWANY adres IP. Zaloguj/Zarejestruj się.
Biłgorajski Weekend Cudów - Szlachetna Paczka na finiszu
W dniach 13 i 14 grudnia w Biłgoraju odbywa się finał Szlachetnej Paczki - znanej inicjatywy społecznej, która łączy darczyńców z potrzebującymi rodzinami. Tegoroczny sztab lokalny działa w Biłgorajskim Centrum Kultury.
dzisiaj, 14:32
Dąbrowica
Spłonął kompleks budynków. Trwa szacowanie strat
dzisiaj, 12:24
Biłgoraj
Biłgorajskie przedsiębiorstwa w rankingu największych firm w kraju