Wersja mobilna     +   Dodaj wydarzenie    Dodaj aktualność    Dodaj galerię    Zgłoś temat    Dodaj ogłoszenie    Dodaj ofertę  
Przeczytaj:
Rozmiar tekstu:
AAA
KRAJ Artykuł sponsorowany
2018.04.06 11:57

Ulotki reklamowe w promocji firmy - jakich błędów unikać

Ulotki reklamowe to wciąż bardzo popularny i stosunkowo tani sposób promocji, zwłaszcza wśród firm i przedsiębiorstw o zasięgu lokalnym. Nie przyniesie on jednak efektów, jeśli sam proces kolportażu nie zostanie przeprowadzony prawidłowo. Oto kilka błędów, których należy się wystrzegać w kampanii z użyciem ulotek.
Ulotki reklamowe w promocji firmy - jakich błędów unikać
Ulotki reklamowe w promocji firmy - jakich błędów unikać

Promowanie marki z użyciem ulotek to wciąż bardzo popularna i wbrew pozorom skuteczna metoda reklamy. Koszt wydrukowania np. 10000 sztuk jest stosunkowo niewielki, więc nawet w przypadku zaledwie kilkuprocentowego odzewu możemy spodziewać się całkowitego zwrotu kosztów. Niestety, nie zawsze taka kampania się udaje, a jej potencjał może zostać zmarnowany poprzez nieodpowiednie działanie firmy kolportażowej.

Odbiorca ulotki - potencjalny klient

Zapewne każdemu przydarzyło się co najmniej raz, by otrzymaną przed momentem ulotkę wyrzucić wprost do pobliskiego kosza na śmieci. Powody mogą być różne. Osoba rozdająca naprzykrza się i wręcza broszurę wszystkim, nawet tym, którzy nie wykazują chęci jej otrzymania. Innym powodem może być też niedopasowanie treści do odbiorcy. Brak odpowiedniej selekcji potencjalnych zainteresowanych sprawia, że kampania okazuje się mało skuteczna. W rezultacie kolporter skończy swoją pracę szybciej, jednak jej efekty w żaden sposób nie odbiją się na wynikach sprzedaży. Lepiej więc skoncentrować się na konkretnej grupie ludzi, których oferta firmy może zainteresować.

Odpowiednie miejsce - większy zasięg ulotki

Wybór miejsca promocji powinien być podyktowany tym, do kogo kierowana jest oferta. Jeśli uznamy, że do grona potencjalnych klientów będą należeć np. młodzi ludzie, powinniśmy skoncentrować się na rozdawaniu ulotek w okolicach uczelni, akademików czy klubów studenckich. Dogodnym miejscem mogą okazać się także najbardziej uczęszczane miejsca w mieście - starówka, centrum, galerie handlowe itp. Najważniejsze, by ulotki dotarły do osób, do których są zaadresowane.

Natrętna reklama - zła reklama

Umieszczanie ulotek za wycieraczką samochodu nie wróży sukcesu. Szansa, że w gronie kierowców trafimy na potencjalnego odbiorcę (o ile nie jest to branża motoryzacyjna) jest niewielka. Większość osób z kolei może uznać taki sposób promocji za natrętny, nie wspominając już o wzburzeniu, jakie wywołuje u niektórych wkładanie czegoś za wycieraczkę cudzego auta. W przypadku załamania pogody, ulotka może się okazać nie lada utrapieniem dla kierowcy.

Ulotki mogą być rozdawane przechodniom lub dostarczane do mieszkań prywatnych. Dystrybutorzy umieszczają je zazwyczaj w skrzynkach na listy, gdzie lądują obok korespondencji. To rozwiązanie ma swoje zalety, ale nieodpowiednio zastosowane, może zostać uznane za naprzykrzanie się. Wrzucanie ulotek reklamowych do skrzynek opatrzonych wyraźnym zakazem jest niegrzeczne i przysporzy marce więcej przeciwników niż sympatyków. Niepraktyczne jest także umieszczanie broszur w przepełnionej skrzynce. Osoba odbierająca pocztę, prawdopodobnie automatycznie pozbędzie się stosu reklam, bez uprzedniego zapoznania się z nimi. Zamiast tego, ulotkę można przyczepić do znajdującej się w bloku tablicy ogłoszeń. Jej obecność przykuje uwagę mieszkańców, a pozostawione obok egzemplarze pozwolą na szczegółowe zapoznanie się z ofertą.

Red.
REKLAMA
Oceń:
0 głosów
Red. dodany
 
Odsłon: 2272
Dodaj zdjęcie

Waszym zdaniem (1)

Podaj login i hasło:
Login:
Hasło:
Skomentuj na forum:
Zarejestruj się
Jesteś już zarejestrowany na bilgorajska.pl? Zaloguj się
Imie lub nazwa:
Treść komentarza:
Przepisz niebieski tekst z obrazka wyżej:
Na forum istnieje możliwość oceny wypowiedzi, można oddawać głosy pozytywne jak i negatywne.
Ostatnio dodane komentarze
3b2-15f
~ mnie te ulotki się podobają   kładę je na ladę i mówię że sprzedaję po takich samych cenach jak na ulotce , przez dokładnie ten sam czas co jest napisany na ulotce mam reklamę za darmochę i tłumaczę klientom że te marketowe promocje wcale nie są promocjami skoro ja też mogę sprzedawać w tych samych cena ten sam produkt tylko nie marketowej jakości.
6 kwietnia 2018
brak ocen
Zgodnie z ustawą o świadczeniu usług droga elektroniczna art 14 i 15 (Podmiot, który świadczy usługi określone w art. 12-14, nie jest obowiązany do sprawdzania przekazywanych, przechowywanych lub udostępnianych przez niego danych) wydawca portalu bilgorajska.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.
Przy komentarzu niezarejestrowanego użytkownika będzie widoczny jego ZAKODOWANY adres IP. Zaloguj/Zarejestruj się.
reklama
REKLAMA
REKLAMA

Najpopularniejsze

REKLAMA
Gazetka Lidl - Zobacz aktualne promocje i nowe gazetki na stronie Moja Gazetka
REKLAMA
14 grudnia 2024 Biłgoraj
Biłgorajski Weekend Cudów - Szlachetna Paczka na finiszu
W dniach 13 i 14 grudnia w Biłgoraju odbywa się finał Szlachetnej Paczki - znanej inicjatywy społecznej, która łączy darczyńców z potrzebującymi rodzinami. Tegoroczny sztab lokalny działa w Biłgorajskim Centrum Kultury.
w piątek, godzina 11:37 Okrągłe
Osobówka wypadła z drogi. Marznąca mżawka utrudnia ruch
w czwartek, godzina 14:32 Dąbrowica
Spłonął kompleks budynków. Trwa szacowanie strat
 
telRedakcja telefon

533 188 100

alarmSkrzynka alarmowa

alert@bilgorajska.pl

emailRedakcja e-mail

redakcja@bilgorajska.pl

Wszelkie prawa zastrzeżone bilgorajska.pl Projekt graficzny CePixel wykonanie eball