Celem działań inwestycyjnych spółki Arion w 2013 roku jest modernizacja infrastruktury budynku oraz zakup wyposażenia medycznego, które pozwolą na zakontraktowanie, na rok 2014 i lata następne, przez Oddział Lubelski NFZ, świadczeń w zakresie rehabilitacji stacjonarnej, jednodniowej oraz ambulatoryjnej.
- Głównym powodem utworzenia Oddziału Rehabilitacji w Tarnogrodzie jest duże zapotrzebowanie mieszkańców powiatu biłgorajskiego na świadczenia w zakresie rehabilitacji, długie kolejki oczekujących, a także wzrost świadomości lekarzy i pacjentów na temat korzystnego wpływu rehabilitacji na wynik leczenia, oraz istoty jej wczesnego wdrażania - wyjaśnia Piotr Łukaszczyk, Kierownik Działu Marketingu.
Kierownik podkreśla jednocześnie, że bardzo istotnym elementem zlokalizowania Oddziału w Tarnogrodzie jest wielkość budynku, która umożliwia zorganizowanie tam odpowiednio dużego oddziału, na co najmniej 20-25 łóżek oraz rozbudowanego zaplecza rehabilitacyjnego z pełnym zakresem zabiegów. Jednocześnie lokalizacja w połączeniu z ZOL jest bardzo racjonalna z punktu widzenia szpitala jako całości. - Oddziały te jako długoterminowe nie wymagają kosztownego zaplecza diagnostycznego (laboratorium, tomografia komputerowa) funkcjonującego całodobowo. Pacjenci hospitalizowani w tych oddziałach są zdiagnozowani w oddziałach ostrołóżkowych, ich stan jest stabilny. To pozwala na bezpieczne ich funkcjonowanie w oddaleniu od głównej siedziby szpitala - dodaje kierownik Łukaszczyk.
Planowany zakres, termin oraz wielkość nakładów inwestycyjnych w 2013 roku to:
-modernizacja pomieszczeń na II piętrze, utworzenie bazy łóżkowej dla 20-25 pacjentów Oddziału Rehabilitacji,
-przebudowa dotychczas funkcjonujących sal 10 - łóżkowych na mniejsze sale maksymalnie 4-5 łóżek, przebudowa pomieszczeń sanitarnych dla pacjentów i przystosowania ich do niepełnosprawności,
-modernizacja zaplecza zabiegowego i socjalnego dla personelu. Planowane nakłady inwestycyjne 150 - 200 tysięcy złotych. Czas realizacji lipiec - grudzień 2013. Do lipca konieczne jest wykonanie i uzgodnienie prac projektowych, głównie technologii funkcjonowania oddziału.
Ponadto modernizacja pomieszczeń na parterze, utworzenie bazy rehabilitacyjnej dla Oddziału oraz ośrodka dziennej rehabilitacji, w tym: utworzenie 2 sal do kinezyterapii wyposażonych w stół rehabilitacyjny, drabinki rehabilitacyjne, materace gimnastyczne, rotory, UGUL, stół do ćwiczeń manualnych ręki, utworzenie 3-4 sal do zabiegów fizykoterapeutycznych wyposażonych w aparaty do elektroterapii, światłolecznictwa, leczenia polem magnetycznym, ultradźwiękami, laser, utworzenie gabinetu masażu, utworzenie sali do hydroterapii wyposażonej w wanny do masażu wirowego kończyn górnych i dolnych, utworzenie sali w której pacjenci odpoczywają pomiędzy zabiegami, modernizacja sanitariatów i dostosowanie ich do potrzeb niepełnosprawnych, utworzenie zaplecza socjalnego dla pracowników. W tym obszarze planowane nakłady inwestycyjne 150 - 200 tysięcy złotych na roboty budowlane oraz co najmniej 200 tysięcy złotych na wymienione powyżej wyposażenie. Termin realizacji prac budowlanych lipiec - grudzień 2013. Zakup sprzętu medycznego październik - grudzień 2013.