Obwodnica o długości 4,4 km, będzie kosztować 51 mln. złotych.
Pierwszy termin zakończenia inwestycji został wyznaczony na 16 września. - Został przeprowadzony audyt wewnętrzny z którego wynikało, że trzeba wprowadzić poprawki, które wynikają ze zmiany przepisów - wyjaśnia w rozmowie z portalem bilgorajska.pl, Krzysztof Nalewajko, rzecznik prasowy lubelskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
- Ponadto nasz projekt przewidywał, że droga wojewódzka zostanie wykonana wcześniej w miejscu gdzie jest rondo. tak się nie stało więc musieliśmy wprowadzić korektę i przebudować kawałek drogi wojewódzkiej 835 w miejscu budowanego obecnie ronda - dodaje rzecznik Nalewajko.
Wśród prac, które wymienia rzecznik znalazły się: dwukrotnie wysłużona ilość barier energochłonnych (zabezpieczających samochody przez zjechaniem z nasypu), umocnienie rowów, dodatkowe oświetlenie trasy. - Obecnie trwają jeszcze negocjacje między nami a wykonawcą. Przewidywany termin zakończenia prac to połowa listopada - wyjaśnia rzecznik lubelskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Obwodnica przebiega przez tereny gminy Dzwola w powiecie janowskim oraz przez tereny gminy Frampol w powiecie biłgorajskim poza terenem zabudowanym. Projektowana obwodnica włącza się w istniejącą drogę krajową nr 74 w istn. km 223+954 (początek) i istn. km 228+190 (koniec). Ustalono roboczą kilometrację projektowanej obwodnicy, gdzie na początku obwodnicy przyjęto km 0+000,00, a koniec projektowanej obwodnicy jest w km 4+376,39. Długość obwodnicy w ciągu drogi krajowej nr 74 wynosi 4,376km.