Dynamiczny rozwój nowoczesnych technologii przyczynił się do powstania wielu, zupełnie nowych branż. Jedną z najszybciej (a zarazem nieustająco!) rozwijających się gałęzi handlu jest branża e-commerce. To właśnie wspomniany format handlowy stał się w ostatnich latach niezwykle ważnym sposobem docierania do klientów ostatecznych. Naturalnie zakup towaru przy wykorzystaniu globalnej sieci wymaga od firmy zapakowania, a następnie wysłania wybranego przez klienta produktu. Lecz o ile wybór opcji wysyłki pozostaje oddany do decyzji kupującego, o tyle sposób, w jaki zapakowany jest artykuł zależy wyłącznie od firmy zajmującej się jego dystrybucją. Jakie zatem pudełka wykorzystywane są obecnie w branży e-commerce i dlaczego warto się nimi zainteresować?
Pudełko - ważniejsze, niż sądzisz
Jeśli jesteś zdania, że opakowanie, w jakim wysyłasz do klienta zamówiony przez niego produkt nie ma większego znaczenia, to jesteś… w bardzo dużym błędzie. Okazuje się bowiem, że sposób, w jaki zapakujesz paczkę może znacząco wpłynąć zarówno na wzrost, jak i na spadek sprzedaży. Dowiodły tego badania przeprowadzone przez brytyjską firmę Ipsos MORI (we współpracy z DS Smith) specjalizującą się w wykonywaniu sondaży rynkowych.
Z badań przeprowadzonych w aż 12 krajach (w tym również w Polsce) we wrześniu i październiku 2020 r., wynika, że 85% ankietowanych pragnie nabywać online produkty pakowane przy wykorzystaniu możliwie jak najmniejszej ilości materiałów i elementów, natomiast 64% osób deklaruje gotowość zmiany sklepu, jeśli będzie się ona wiązała ze zużywaniem mniejszej liczby opakowań. Zaskakujące? Nie, jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, iż aż 43% respondentów odczuwa poczucie winy, gdy okazuje się, że zamówione przez nich produkty zostały spakowane zbyt rozrzutnie lub z użyciem nieekologicznych materiałów. Jak widać powyżej, badania przeprowadzone przez firmę Ipsos MORI we współpracy z DS Smith jasno dowiodły, że opakowania odgrywają niebagatelną rolę w przypadku branży e-commerce.
Nowoczesne opakowania dla e-commerce - rodzaje
- Wzmocnione koperty Double Bag
Wbrew pozorom stare, sprawdzone koperty nie służą już tylko i wyłącznie do wysyłania pojedynczych kartek papieru. Obecnie są bowiem z powodzeniem wykorzystywane w e-handlu do wysyłki stosunkowo płaskich przedmiotów, takich jak chociażby książki, albumy czy kalendarze. Naturalnie nie mamy tu na myśli zwykłych, cienkich kopert, a tylko ich odpowiedniki w rodzaju Double Bag Strong czyli Double Bag Extreme, które cechuje zarówno wytrzymałość, jak i ekologiczny charakter.
- Pudełka wykrojnikowe
Pudełka wykrojnikowe - określane również mianem pudełek fasonowych - to bez wątpienia jedno z najpopularniejszych, a zarazem najbardziej polecanych opakowań dla branży e-commerce. Odznaczają się one wysokim stopniem wytrzymałości na różnego rodzaju uszkodzenia mechaniczne, są odporne na działanie czynników zewnętrznych, a ich zamknięcie nie wymaga użycia nośnika klejącego.
- Karton fasonowy z paskiem klejącym
Innym typem nowoczesnego opakowania stworzonego z myślą o potrzebach e-sklepów jest karton fasonowy wyposażony w specjalny pasek klejący. Wspomniany pasek umożliwia niemalże błyskawiczne zamknięcie paczki bez konieczności użycia taśmy klejącej. Karton fasonowy stanowi świetne zabezpieczenie dla umieszczonych w nim produktów, a jego złożenie nie wymaga wykorzystania jakichkolwiek, dodatkowych elementów. Co więcej, opisywane opakowanie nadaje się do całkowitego recyklingu.
Wszystkie opisane w tekście opakowania dla e-commerce znajdziesz w ofercie sklepu https://neopak.pl.