Wersja mobilna     +   Dodaj wydarzenie    Dodaj aktualność    Dodaj galerię    Zgłoś temat    Dodaj ogłoszenie    Dodaj ofertę  
Przeczytaj:
Rozmiar tekstu:
AAA
KRAJ Artykuł sponsorowany
2022.01.31 10:05

Mały sklep internetowy - czy ma szansę na rynku?

Polski rynek e-commerce ma się coraz lepiej, a boom na internetowe zakupy zdaje się nie ustawać. Rosnące zapotrzebowanie na szeroki wybór produktów w e-sklepach nie pozostało niezauważone przez przedsiębiorców i coraz chętniej decydują się oni na otwarcie lub przeniesienie części swojej działalności do Internetu. Przedsięwzięcie to czyni atrakcyjnym również fakt, że wcale nie potrzeba wielotysięcznego kapitału, by rozpocząć przygodę z prowadzeniem sklepu internetowego. Czy warto? Jak wygląda tworzenie sklepu internetowego niewielkich rozmiarów?
Mały sklep internetowy - czy ma szansę na rynku?
Mały sklep internetowy - czy ma szansę na rynku?

Zalety i wady własnego sklepu internetowego

Myśląc o sklepie internetowym, wielu z nas wyobraża sobie serwisy znanych marek lub ogromne portale aukcyjne, z których codziennie korzystają dziesiątki tysięcy osób. Skojarzenie to nie oddaje jednak w pełni niezwykłej złożoności współczesnego rynku e-commerce, na którym z powodzeniem mogą działać również niewielkie firmy. Zakładanie sklepu internetowego jest stosunkowo prostym zadaniem i są w stanie podołać mu nawet osoby niemające wcześniej styczności z projektowaniem serwisów internetowych.

Niski próg wejścia to jedna z istotnych zalet tej działalności, czyniąca ją ciekawą propozycją również dla początkujących przedsiębiorców. Otwarcie i prowadzenie sklepu internetowego zasadniczo nie wymaga też wysokiego budżetu - dzięki dostępności wielu narzędzi dla e-commerce w niskich cenach, możliwe jest stworzenie funkcjonalnego serwisu bez inwestowania dziesiątek tysięcy. W porównaniu do działalności gospodarczej tego typu tradycyjny sklep wymagałby położenia w atrakcyjnej lokalizacji, estetycznego wystroju oraz zadbania o niezbędną infrastrukturę.

Prowadząc sklep internetowy, należy być jednak gotowym na pewne trudności. Pierwsza z nich dotyczy konieczności przeprowadzenia zakrojonej na szeroką skalę analizy rynku. Musisz wiedzieć, czego pragną Twoi klienci, oraz jak ich potrzeby zaspokajane są przez konkurencję. Mały sklep internetowy potrzebuje wyróżnić się, by zostać dostrzeżonym przez szerszą publikę. Dysponowanie niewielkim budżetem zmusza przedsiębiorcę do poświęcenia szczególnej uwagi kwestii alokacji zasobów. Brak tu miejsca na nieprzemyślane inwestycje, impulsywne decyzje lub nieproporcjonalny rozwój poszczególnych elementów na stronie sklepu wskutek przeinwestowania.

Jak założyć sklep internetowy?

Trudno wyznaczyć uniwersalną ścieżkę, którą powinni podążać właściciele sklepów internetowych. Każdy biznes wymaga wszak indywidualnego podejścia i dopasowania stosowanych rozwiązań do grupy docelowej i realiów rynkowych swojej branży. Już na samym początku warto też określić, w jakim modelu sprzedażowym poprowadzi się swój sklep internetowy. Niektórzy przedsiębiorcy preferują wysyłkę towarów ze swojego magazynu, inni zaś decydują się na wdrożenie systemu dropshippingu, w którym składane przez klienta zamówienie jest obsługiwane przez hurtownię. W Internecie znaleźć można wiele porad na temat tego, jak założyć sklep internetowy krok po krok po kroku w obu tych modelach, wystarczy więc określić, który z nich daje lepsze perspektywy na rozwój marki w danym przypadku.

Podstawowym krokiem jest zadbanie o stabilność i widoczność strony internetowej. W pierwszej kolejności należy pozyskać odpowiednią domenę i wybrać wiarygodny, nieawaryjny hosting. Strona sklepu musi również uzyskać certyfikat SSL. Działania z zakresu IT będą obejmować następnie wdrożenie projektu e-sklepu. Przed podjęciem decyzji na temat tego, jakie rozwiązania technologiczne zostaną zastosowane, warto określić, które z nich pozwolą uzyskać pełną funkcjonalność bez ryzykowania stabilności. W przypadku bardzo ograniczonego budżetu wykorzystać można kreator stron, który pozwoli dobrać funkcje i stworzyć wygląd sklepu za pomocą m.in. modyfikacji gotowych szablonów. To, które z elementów zostaną wyeksponowane na stronie, zależy od rodzaju usług, które świadczy sklep. Warto zadbać na przykład o estetyczne zdjęcia produktów lub przejrzysty i wygodny formularz kontaktowy.

Jeśli nie chcesz zajmować się tworzeniem strony samodzielnie, załóż sklep internetowy z wykorzystaniem modelu SaaS ( Software as a Service ). Najdroższym, lecz i najwygodniejszym rozwiązaniem będzie natomiast zlecenie wykonania dedykowanej strony sprzedażowej. Pamiętaj również, że za każdym odnoszącym sukces sklepem internetowym stoją zakrojone na szeroką skalę działania marketingowe. Promocja serwisu w mediach społecznościowych, za pomocą wirtualnej kampanii reklamowej oraz pozycjonowania w wyszukiwarce pozwoli jeszcze efektywniej pozyskiwać potencjalnych klientów.

Niewielki własny sklep internetowy - jak zyskać uznanie klientów?

Internet nie stoi w miejscu. Trendy w sieci zmieniają się niezwykle dynamicznie, rozwój sklepu internetowego to zatem nieustanne poszukiwanie nowych możliwości, które pozwoliłyby dotrzymać kroku preferencjom konsumentów. Prowadząc działalność gospodarczą należy więc odpowiednio szybko reagować na potrzeby rynku, na przykład poszerzając asortyment o pożądane produkty czy wdrażając nowe metody płatności. Niezwykle istotne jest również nawiązywanie współpracy z wiarygodnymi partnerami, szczególnie tymi zajmującymi się dostawą zamówienia do rąk klienta. Liderzy branży kurierskiej, tacy jak DHL Parcel, stale poszerzają swoje oferty o usługi dedykowane e-commerce (więcej informacji na ich temat dostępne pod adresem https://www.dhl.com/pl-pl/home/nasze-dywizje/parcel/dla-biznesu/przesylki-krajowe/e-commerce.html). Wśród najpopularniejszych udogodnień dl e-sklepów wymienić można pełną integrację z systemem obsługi zamówień przewoźnika oraz szereg narzędzi ułatwiających klientom zarządzanie swoją przesyłką.

Red.
REKLAMA
Oceń:
0 głosów
Red. dodany
 
Odsłon: 1481
Dodaj zdjęcie

Waszym zdaniem (0)

Podaj login i hasło:
Login:
Hasło:
Skomentuj na forum:
Zarejestruj się
Jesteś już zarejestrowany na bilgorajska.pl? Zaloguj się
Imie lub nazwa:
Treść komentarza:
Przepisz niebieski tekst z obrazka wyżej:
Brak wpisów, Twój komentarz może byc pierwszy.
Zgodnie z ustawą o świadczeniu usług droga elektroniczna art 14 i 15 (Podmiot, który świadczy usługi określone w art. 12-14, nie jest obowiązany do sprawdzania przekazywanych, przechowywanych lub udostępnianych przez niego danych) wydawca portalu bilgorajska.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.
Przy komentarzu niezarejestrowanego użytkownika będzie widoczny jego ZAKODOWANY adres IP. Zaloguj/Zarejestruj się.
reklama
REKLAMA
REKLAMA

Najpopularniejsze

REKLAMA
Gazetka Lidl - Zobacz aktualne promocje i nowe gazetki na stronie Moja Gazetka
REKLAMA
14 grudnia 2024 Biłgoraj
Biłgorajski Weekend Cudów - Szlachetna Paczka na finiszu
W dniach 13 i 14 grudnia w Biłgoraju odbywa się finał Szlachetnej Paczki - znanej inicjatywy społecznej, która łączy darczyńców z potrzebującymi rodzinami. Tegoroczny sztab lokalny działa w Biłgorajskim Centrum Kultury.
dzisiaj, 14:32 Dąbrowica
Spłonął kompleks budynków. Trwa szacowanie strat
dzisiaj, 12:24 Biłgoraj
Biłgorajskie przedsiębiorstwa w rankingu największych firm w kraju
 
telRedakcja telefon

533 188 100

alarmSkrzynka alarmowa

alert@bilgorajska.pl

emailRedakcja e-mail

redakcja@bilgorajska.pl

Wszelkie prawa zastrzeżone bilgorajska.pl Projekt graficzny CePixel wykonanie eball