W piątkowe popołudnie do biłgorajskiej komendy zgłosił się 35-letni mieszkaniec powiatu. Jak relacjonuje mł. asp. Joanna Klimek mężczyzna powiadomił policjantów, że otrzymał wiadomość SMS o treści "Twoja paczka została wstrzymana z tytułu niedopłaty 4,27".
- W wiadomości był również link z użyciem którego miał uregulować zaległość. Niestety mężczyzna otworzył podesłany link i został przekierowany na stronę banku. Zalogował się na swoje konto i potwierdził to wygenerowanym kodem. Po chwili okazało się, że z jego konta zniknęło 2 500 złotych, które zostały wypłacone przy użyciu kodu BLIK w bankomacie - informuje mł. asp. Joanna Klimek.
Policjanci przypominacją, że pomysłowość oszustów nie ma granic. Przestępcy idąc z duchem czasu tworzą strony internetowe łudząco podobne do dobrze nam znanych witryn. Zwracajmy uwagę na każdy nawet najdrobniejszy szczegół! Czasami jest to pojedyncza litera w adresach lub nazwach portali. Jeśli otrzymamy SMS o zaległości i mamy wątpliwości czy tak jest faktycznie, skontaktujmy się z usługodawcą przez infolinię i potwierdźmy, że faktycznie mamy jakieś zadłużenie. Pamiętajmy również o podstawowych zasadach bezpieczeństwa podczas płatności online a także o tym, że żaden bank nie wysyła do swoich klientów wiadomości z prośbą o podanie haseł lub loginów w celu weryfikacji. Zachowujmy czujność, szczególnie teraz kiedy wielu z nas z okazji zbliżających się świąt wielu z nas szuka prezentów dla bliskich w Internecie.