Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Lublinie przekaże gminom województwa lubelskiego ponad 1,2 mln zł na zadania dotyczące usuwania szkodliwego azbestu. Jest to efekt tegorocznego naboru wniosków w ramach Ogólnopolskiego programu finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest. Dzięki temu programowi z terenu województwa lubelskiego zostanie usuniętych kolejnych 3,8 tys. ton rakotwórczych materiałów.
Zarząd WFOŚiGW w Lublinie przyznał w tym roku dotacje dla 43 gmin z terenu województwa lubelskiego. Największe wsparcie finansowe otrzyma gmina Frampol (pow. biłgorajski), będzie to 58,7 tys. zł. Niewiele mniej, bo 55 tys. zł, trafi do gminy Chodel (pow. opolski) i gminy Rudnik (pow. krasnostawski). Z kolei gmina Piaski otrzyma 52 tys. zł, a gmina Chełm 50 tys. zł.
Z otrzymanych środków gminy sfinansują mieszkańcom wyłącznie koszty demontażu, zbierania, transportu i unieszkodliwienia odpadów zawierających azbest. Do dofinansowania nie kwalifikują się pozostałe koszty związane z zakupem i wykonaniem nowego pokrycia dachowego. Odpady zawierające azbest trafią na wyznaczone składowiska najpóźniej do połowy listopada br.
Dotacje dla samorządów gminnych na usuwanie azbestu są możliwe dzięki środkom, które na program zostały przeznaczone przez WFOŚiGW w Lublinie oraz Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Szczegółowe informacje dotyczące przeprowadzonego naboru znajdują się na stronie www.wfos.lublin.pl/ogolnopolski-program.html.