Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Lublinie przekaże w tym roku gminom województwa lubelskiego 2 mln zł na zadania dotyczące usuwania szkodliwego azbestu. Jest to efekt tegorocznego naboru wniosków w ramach Ogólnopolskiego programu finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest. - Dzięki temu programowi z terenu województwa lubelskiego zostanie usunięte kolejne 4 tys. ton rakotwórczych materiałów - podkreśla Agnieszka Kruk, prezes Zarządu WFOŚiGW w Lublinie.
Zarząd Funduszu przyznał w tym roku dotacje dla 19 gmin z terenu województwa lubelskiego. Największe wsparcie finansowe, w kwocie 200 tys. zł, otrzymają gminy Niedźwiada (pow. lubartowski) i Frampol (pow. biłgorajski). Wśród największych beneficjentów tegorocznego wsparcia są także gminy Biszcza i Goraj (pow. biłgorajski) oraz Zakrzówek (pow. kraśnicki).
- Z otrzymanych środków gminy sfinansują mieszkańcom koszty demontażu, zbierania, transportu i unieszkodliwienia odpadów zawierających azbest. Do dofinansowania nie kwalifikują się pozostałe koszty związane z zakupem i wykonaniem nowego pokrycia dachowego. Odpady zawierające azbest muszą trafić na wyznaczone składowiska najpóźniej do połowy listopada br. - dodaje prezes lubelskiego WFOŚiGW.
Dotacje dla samorządów gminnych na usuwanie azbestu są możliwe dzięki środkom, które na program zostały przeznaczone przez WFOŚiGW w Lublinie oraz Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Ogólnopolski program finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest na 2023 r. - pełna lista dotacji
- Gmina Wólka - 70 tys. zł
- Gmina Niedrzwica Duża - 110 tys. zł
- Gmina Jastków - 55 tys. zł
- Gmina Urzędów - 110 tys. zł
- Gmina Bełżyce - 145 tys. zł
- Gmina Łopiennik Górny - 59 tys. zł
- Gmina Goraj - 150 tys. zł
- Gmina Biszcza - 196 tys. zł
- Gmina Frampol - 200 tys. zł
- Gmina Zakrzówek - 180 tys. zł
- Gmina Kraśnik - 37 tys. zł
- Gmina Wojsławice - 93 tys. zł
- Gmina Niedźwiada - 200 tys. zł
- Gmina Wysokie - 110 tys. zł
- Gmina Serokomla - 41 tys. zł
- Gmina Łomazy - 82 tys. zł
- Gmina Leśniowice - 60 tys. zł
- Miasto Międzyrzec Podlaski - 22 tys. zł
- Gmina Serniki - 80 tys. zł
Razem: 2 mln zł.