Za ponad 39 tys. zł z dniem 12 grudnia 2013 r. wprowadzony został w Starostwie Powiatowym w Biłgoraju system obsługi interesantów Wydziału Komunikacji i Drogownictwa. Pozwala na uporządkowanie ruchu interesantów skrócenie czasu oczekiwania w kolejce, zwalnia klienta z konieczności pilnowania kolejki, a co za tym idzie oszczędzić jego czas.
fot. Starostwo Powiatowe w Biłgoraju
Wydział Komunikacji i Drogownictwa Starostwa Powiatowego w Biłgoraju obsługuje rocznie ponad 20 tys. interesantów, którzy załatwiają sprawy związane m. in. z rejestracją pojazdów, sprawami związanymi z dowodem rejestracyjnym pojazdu czy dokumentu prawa jazdy.
- Głównym celem uruchomionego systemu kolejkowego w Wydziału Komunikacji i Drogownictwa naszego urzędu było uporządkowanie ruchu interesantów, skrócenie czasu oczekiwania w kolejce i zwolnienie interesanta z konieczności jej pilnowania. Możliwa będzie rejestracja internetowa i pobranie ze strony internetowej www.rejestracja.bilgorajski.pl wszystkich druków urzędowych potrzebnych do załatwienia sprawy - wyjaśnia Tomasz Rabiej kierownik Wydziału Funduszy Strukturalnych, Rozwoju Powiatu.
Przychodzący do Wydziału Komunikacji i Drogownictwa interesant musi pobrać bilet po wybraniu z panelu biletomatu rodzaju załatwianej sprawy. System przyporządkuje interesanta do właściwego stanowiska pracy, co jest widoczne na wyświetlaczu głównym i wyświetlaczach grupowych nad wejściami do sal operacyjnych. Bilet zawiera takie informacje jak: zakres sprawy, numer biletu, przewidywany czas oczekiwania, ilość osób oczekujących oraz datę i godzinę pobrania. - Pracownik wzywa panelem przywoławczym na swoim stanowisku pracy interesanta z korytarza poprzez automatycznie generowaną zapowiedź słowną i migający numer sprawy na wejściem do sali operacyjnej. Następni interesanci przesuwani przez system w kolejce do przodu oczekują na kolejne wezwania naszych pracowników. W ten sposób zapewniamy płynny ruch interesantów - dodaje Rabiej.
Osoby zarządzające systemem mogą na bieżąco reagować na płynność kolejki, dostosowując ilość i rodzaj załatwianych spraw do aktualnego stanu osobowego wydziały. Zgromadzone przez system informacje pozwalają ocenić i zmodyfikować obciążenie poszczególnych pracowników pracą, zinterpretować czasy obsługi i oczekiwania oraz znaleźć przypadki szczególnie kłopotliwe. Ważnym aspektem jest także tzw. przyjazność dla interesanta, który prowadzony jest tzw. ścieżką obsługi. Bez konieczności pobierania kolejnego biletu jesteśmy przekierowani w razie potrzeby do kolejnych stanowisk pracy, by móc do końca załatwić swoją sprawę. Ciekawą formą usługi jest możliwość podglądu on-line stanu kolejki w urzędzie (ilość osób obsłużonych, ilość oczekujących, średni czas oczekiwania) na komputerze lub na telefonie poprzez wpisanie podanego na biletomacie linku lub zeskanowania kodu QR.
Na forum istnieje możliwość oceny wypowiedzi, można oddawać głosy pozytywne jak i negatywne.
Najwyżej oceniane komentarze
PL
8a7-202
~ klk Nic się nie zmieni jak nie zmieni się mentalność ludzi tam pracujących. Byłam jeszcze w starym urzędzie u znajomej, przechodzę koło rejestracji, a tam tłum, że ciężko przejść. Wchodzę do pokoju, gdzie pracuje moja znajoma, jej nie ma ale jest jeden z urzędników pracujących w rejestracji i opowiada innym urzędnikom o weselu na którym był w ostatnią sobotę. Pytam się czy dzisiaj jest w pracy ta moja znajoma. Mówią, że będzie za 45 minut. No to idę wracam za 45 minut, a tam dalej tłumy pod rejestracją, a w pokoju ten sam urzędnik opowiada o swoich przeżyciach z wesela. Może się powinienem czepiać, ale on przecież od 45 minut ma ustawową 15 minutową przerwę w pracy. I jeszcze jednego nie rozumiem. Urząd pracuje do 15:30, a rejestrują do 14. Jak tłumaczą kasjerka musi policzyć pieniądze. W marketach sprzedawczynie liczą pieniądze w kilka minut, a jej trzeba na to 1,5 godziny, może wysłać ją np do biedronki na praktyki.
15 grudnia 2013
+15
-0
Ostatnio dodane komentarze
PL
0d8-b5d
~ krisudo~ wiesiek to chyba nikt by takiej premii ni dostał.
2 marca 2015
+1
-0
CZ
89c-c3e
~ wiesiek Moim zdaniem zamiast tego systemu wystarczy rozwalić ścianę aby klient widział jak pracują w wydziale komunikacyjnym Taki system bez ścian mobilizuje do wzmożonej pracy urzędników administracyjnych a tak to kasa wywalona w błoto Te pieniądze można by było przekazać na inne cele a jest ich dużo np. na premie dla pracowników najwydajniej pracujących
17 grudnia 2013
+2
-0
PL
97c-2f1
~ k Rewelacja, korzystalem wielokrotnie z podobnych systemow w innych miejscach i uwazam to za bardzo dobre rozwiazanie. Jestem pewny, ze w starostwie tez sie sprawdzi, a wydzial komunikacji najbardziej takiego systemu potrzebowal. Ciesza mnie takie newsy ;)
16 grudnia 2013
+1
-0
PL
d30-35a
~ mieszkaniec Czy wam kiedyś ktoś dogodzi ??? Co artykuł to zawsze to samo jęczenie. Ludzie czy wy czerpie przyjemność z ciągłego narzekania ?
16 grudnia 2013
+2
-0
PL
8a7-202
~ klk Nic się nie zmieni jak nie zmieni się mentalność ludzi tam pracujących. Byłam jeszcze w starym urzędzie u znajomej, przechodzę koło rejestracji, a tam tłum, że ciężko przejść. Wchodzę do pokoju, gdzie pracuje moja znajoma, jej nie ma ale jest jeden z urzędników pracujących w rejestracji i opowiada innym urzędnikom o weselu na którym był w ostatnią sobotę. Pytam się czy dzisiaj jest w pracy ta moja znajoma. Mówią, że będzie za 45 minut. No to idę wracam za 45 minut, a tam dalej tłumy pod rejestracją, a w pokoju ten sam urzędnik opowiada o swoich przeżyciach z wesela. Może się powinienem czepiać, ale on przecież od 45 minut ma ustawową 15 minutową przerwę w pracy. I jeszcze jednego nie rozumiem. Urząd pracuje do 15:30, a rejestrują do 14. Jak tłumaczą kasjerka musi policzyć pieniądze. W marketach sprzedawczynie liczą pieniądze w kilka minut, a jej trzeba na to 1,5 godziny, może wysłać ją np do biedronki na praktyki.
15 grudnia 2013
+15
-0
PL
c81-388
~ qwertydo~ inferno A w tym sklepie mięsnym jest rezerwacja internetowa, wybiera się dział i rodzaj mięsa które chce się kupić? Przeczytaj ze zrozumieniem, a później zastanów się ile to może kosztować.
15 grudnia 2013
+1
-0
PL
f54-221
~ jedno sprawdzić a ile to osób ma skończone dzienne pełne studia , mój brat za granicę musi , bo nie może sie dostać do pracy , może nowe rekrutacje przeprowadzić
15 grudnia 2013
+2
-3
PL
950-d28
~ olo Czyli 40.000 w błoto. System kolejkowy.... haha co za głupota.
15 grudnia 2013
+5
-3
GB
e74-5cf
~ inferno Niesamowicie drogie rozwiązanie, no ale widocznie mieszkańców Biłgoraja stać na nie. W byle sklepie mięsnym w USA taki system kosztuje dosłownie grosze! Tyle co rolka papieru z numerkiem do odpowiedniego stoiska. Na ser inna rolka, na mięso inna rolka a na wędliny inna- panuje ład i porządek za kilka dolarów miesięcznie, ale u nas wszystko jest na odwrót :)
15 grudnia 2013
+1
-4
PL
34f-37b
~ nierobasy co? pani jadzie w wydziale komunikacje zapiredol ma non stop, a zośka z wydzialu obok na herbacie siedzi, i nie moga tego zdzierżyc
15 grudnia 2013
+7
-1
PL
f54-221
~ bardzo dobre bardzo dobre rozwiązanie , w ZUSie już dawno funkcjonuje
15 grudnia 2013
+4
-2
PL
b43-e98
~ gfyt A ile kosztują znicze pod pomniki kwiaty,flagi itd?Może pod koniec roku podatnikom starosta powie jakie to koszty?
15 grudnia 2013
+7
-0
Zgodnie z ustawą o świadczeniu usług droga elektroniczna art 14 i 15 (Podmiot, który świadczy usługi określone w art. 12-14, nie jest obowiązany do sprawdzania przekazywanych, przechowywanych lub udostępnianych przez niego danych) wydawca portalu bilgorajska.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Przy komentarzu niezarejestrowanego użytkownika będzie widoczny jego ZAKODOWANY adres IP. Zaloguj/Zarejestruj się.
Największy Orszak Trzech Króli w powiecie [NOWE ZDJĘCIA]
W poniedziałek, 6 stycznia, czyli święto Objawienia Pańskiego, w Biłgoraju zorganizowana została kolejna edycja Orszaku Trzech Króli. Uczestnicy przeszli od sanktuarium św. Marii Magdaleny do Biłgorajskiego Centrum Kultury.
dzisiaj, 16:58
Biłgoraj
Kierujący BMW wjechał w budynek
dzisiaj, 10:49
Teodorówka
Kierowca pod lupą śledczych po kolizji
6 stycznia 2025
Chmielek
Zmarł ks. Marek Tworek - proboszcz parafii Chmielek
W poniedziałkowe przedpołudnie, 6 stycznia, w gminie Łukowa doszło do tragicznego wypadku, w którym zginął ks. Marek Tworek, proboszcz parafii w Chmielku.
w niedzielę, godzina 16:20
Sigła
Zderzenie pojazdów na łuku drogi [AKTUALIZACJA]
w sobotę, godzina 12:46
Biłgoraj
Zderzenie osobówek w Biłgoraju [AKTUALIZACJA]
31 grudnia 2024
Goraj
Mieszkańcy pożegnali stary rok
31 grudnia na Rynku 600-lecia mieszkańcy Goraja i okolic tradycyjnie pożegnali stary rok i powitali nowy podczas widowiska sylwestrowego zwanego "Diabełkami". Wydarzenie, organizowane przez Ochotniczą Straż Pożarną w Goraju, po raz kolejny zgromadziło tłumy.