Wersja mobilna     +   Dodaj wydarzenie    Dodaj aktualność    Dodaj galerię    Zgłoś temat    Dodaj ogłoszenie    Dodaj ofertę  
Przeczytaj:
Rozmiar tekstu:
AAA
KRAJ Artykuł sponsorowany
2024.08.12 18:09

Pozyskiwanie klientów w internecie - porady dla e-commerce

Wszystkim sprzedawcom internetowym zależy na stałym dostępie do nowych klientów, a o nich wcale nie tak trudno. Wystarczy korzystać ze sprawdzonych metod marketingowych. Niektóre rozwiązania są nie tylko skuteczne, ale również niewiele kosztują. Które z nich koniecznie muszą poznać przedsiębiorcy branży e-commerce?
Pozyskiwanie klientów w internecie - porady dla e-commerce
Pozyskiwanie klientów w internecie - porady dla e-commerce

Pozyskiwanie nowych klientów - podstawowy cel dla wszystkich sprzedawców

Skuteczne pozyskiwanie nowych klientów stanowi podstawowy cel w każdym typie handlu, również elektronicznym, a regularne docieranie do konsumentów pozwala sprzedawcom uzyskiwać przyzwoity przychód.

Pieniądze są potrzebne właścicielom e-sklepów z kilku różnych powodów. Przede wszystkim służą do kupowania towaru i opłacania magazynów oraz zatrudnianych pracowników. Również utrzymywania witryn sieciowych. Systematyczne zarobki pomagają więc generować dalsze zyski finansowe.

Sprzedawcy, którzy nie zyskują nowych klientów, zwykle nie gromadzą dostatecznego dochodu, a ten zaczyna wystarczać im wyłącznie na pokrycie bieżących opłat. A potem - w częstym scenariuszu - stają się niewypłacalni względem swoich kontrahentów i zostają przymuszeni do rychłego zakończenia biznesu.

Biznesmeni e-commerce nie mogą ignorować znaczenia nowych klientów. Chociaż wielu przedsiębiorców o tym wie, warto o tym regularnie przypominać osobom dopiero rozpoczynającym przygodę w świecie handlu. Pozwala im to przyswoić sprawdzone priorytety, a tym zwiększać szanse na osiąganie sukcesów zawodowych w przyszłości.

Grupa docelowa konsumentów - podstawa

Pozyskiwanie klientów polega na zwracaniu uwagi poszczególnych konsumentów, ale niekoniecznie wszystkich możliwych. Sprzedawcy muszą mieć świadomość tego, że nie każdy skorzysta z oferty ich sklepu. Jest to spowodowane tym, że dana grupa można interesować się zupełnie innymi produktami niż te proponowane przez daną firmę.

Przedsiębiorcy branży e-commerce powinni skupiać się przede wszystkim na docieraniu do tych osób, które mogą być zainteresowane sprzedawanym towarem. Żeby to zrobić, najpierw trzeba poznać grupę docelową konsumentów. Da się to zrobić m.in. poprzez wykonanie analizy rynku.

Wykonanie badań tego typu warto zlecić prawdziwym ekspertom, bo źle przeprowadzone skutkują zupełnie nieprawidłowymi wnioskami. Analiza ma posłużyć obraniu konkretnego kierunku marketingowego. W końcu skuteczne reklamy muszą trafiać do właściwych ludzi.

Zwiększanie zasięgów sklepu - alternatywna metoda dla nowych przedsiębiorców

Analizowanie rynku pod względem potencjału marketingowego potrafi być kosztowne, a na duże wydatki nie mogą pozwolić sobie wszyscy przedsiębiorcy. Zwłaszcza Ci stawiający dopiero pierwsze kroki w świecie biznesu. Mogą więc oni zdecydować się na wykorzystanie kilku alternatywnych metod zwiększających zasięgi ich sklepu.

Szczególnie dobrym pomysłem wydaje się korzystanie z renomy innych witryn sieciowych. W tym kontekście należy przytoczyć przykład platformy Allegro. Sprzedawca może zaprezentować konsumentom własny asortyment właśnie tam. W ten sposób uda mu się zwiększyć liczbę odbiorców przy prawie zerowych kosztach dodatkowych.

Sprzedawanie na Allegro nie należy do trudnych zadań do wykonania. Ciekawych szczegółów na ten temat można dowiedzieć się pod adresem internetowym https://blog.sky-shop.pl/jak-sprzedawac-na-allegro-kompleksowy-poradnik/. Zawarty tam poradnik został skonstruowany z myślą o wszystkich amatorach e-commerce.

Różne strategie marketingowe - spektakularne efekty

Sensownie wykonane badania rynkowe pozwalają zidentyfikować grupy docelowe odbiorców. Wiedzę tę należy uznać za kluczową w kontekście tworzenia reklam. W końcu sam marketing stanowi sprawdzony sposób na pozyskiwanie nowych klientów.

Należy zacząć od poznania konsumentów względem ich:

  • zainteresowań;
  • potrzeb;
  • zarobków;
  • wieku;
  • płci.

Pozwala to sprzedawcom personalizować wszystkie komunikaty reklamowe. Wówczas zyskują one szansę na osiąganie spektakularnych rezultatów. Warto zobrazować to praktycznym przykładem, aby nie pozostawiać żadnych niedopowiedzeń.

Należy wyobrazić sobie sprzedawcę różnego typu obuwia. Ma on do wyboru dwa działania:

  • promować wszystkie warianty butów naraz;
  • rozgłaszać wiadomość o indywidualnych modelach, np. eleganckich i sportowych.

Można założyć w ciemno, że lepsze okaże się drugie rozwiązanie ze względu na mocne skonkretyzowanie. Reklamy trafią wówczas do osób naprawdę zainteresowanych zakupem poszczególnych produktów - zaprezentują im od razu kilka różnych wyborów. Konsumenci będą wiedzieć, że odwiedzenie witryny sklepu nie zmarnuje ich czasu.

Reklama szeptana - dużo zależy od dotychczasowych konsumentów

Nie można zapominać o tym, że nowych klientów są w stanie przyciągnąć opinie innych. Zadowoleni konsumenci zostawiają komentarze, prowadzą między sobą rozmowy i bezwiednie rekomendują firmy innym, a przedsiębiorcy mogą na tym sporo ugrać.

Sprzedawcy muszą jednak pamiętać o tym, że marketing szeptany to broń obusieczna, która może przynieść też wiele szkód. To prawda, że konsumenci polecają lubiane przez nich sklepy, ale również przestrzegają innych przed tymi, którym nie udało się spełnić ich potrzeb.

Pozytywne doświadczenia konsumentów da się wzmacniać w ramach:

  • uproszczonych dróg zakupowych;
  • regularnego tworzenia rabatów;
  • szybkiego wysyłania zamówionych produktów;
  • natychmiastowego reagowania na kryzysowe wydarzenia.

O kupujących trzeba dbać, dlatego warto zatroszczyć się o ich pozytywne doświadczenia podczas zamawiania danej rzeczy. Ważny jest również etap po sfinalizowaniu zamówienia. Właśnie temu służą m.in. rozbudowane kampanie e-mailowe - naprowadzające konsumentów na ciekawe promocje - oraz rozbudowane programy lojalnościowe.

Pozyskiwanie klientów nie musi być trudne. Wystarczy dysponować odpowiednio rozplanowanym zestawem działań i konsekwentnie realizować swój plan. Dobrze mieć również świadomość tego, że niektóre działania przynoszą efekty dopiero po jakimś upływie czasu. Cierpliwość to jedna z najważniejszych cech w biznesie.

Red.
REKLAMA
Oceń:
0 głosów
Red. dodany
 
Odsłon: 535
Dodaj zdjęcie

Waszym zdaniem (0)

Podaj login i hasło:
Login:
Hasło:
Skomentuj na forum:
Zarejestruj się
Jesteś już zarejestrowany na bilgorajska.pl? Zaloguj się
Imie lub nazwa:
Treść komentarza:
Przepisz niebieski tekst z obrazka wyżej:
Brak wpisów, Twój komentarz może byc pierwszy.
Zgodnie z ustawą o świadczeniu usług droga elektroniczna art 14 i 15 (Podmiot, który świadczy usługi określone w art. 12-14, nie jest obowiązany do sprawdzania przekazywanych, przechowywanych lub udostępnianych przez niego danych) wydawca portalu bilgorajska.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.
Przy komentarzu niezarejestrowanego użytkownika będzie widoczny jego ZAKODOWANY adres IP. Zaloguj/Zarejestruj się.
reklama
REKLAMA
REKLAMA

Najpopularniejsze

REKLAMA
Gazetka Lidl - Zobacz aktualne promocje i nowe gazetki na stronie Moja Gazetka
REKLAMA
6 listopada 2024 Żurawie
Tragiczny finał poszukiwań
27 października policja otrzymała zgłoszenie o zaginięciu mieszkanki gminy Turobin. Niestety poszukiwania zakończyły się tragicznie. W środowe przedpołudnie policjanci odnaleźli ciało kobiety.
w piątek, godzina 09:07 Biłgoraj
Nowy kierownik w Biłgoraju
w piątek, godzina 14:16 Gmina Biłgoraj
Gmina sprzedaje cztery strażackie klasyki
w niedzielę, godzina 16:52 Biłgoraj
Biłgoraj uhonorował bohatera [NOWE ZDJĘCIA]
W niedzielę, 10 listopada, w Biłgorajskim Centrum Kultury miała miejsce wyjątkowa uroczystość nadania tytułu Honorowego Obywatela Miasta Biłgoraja ppor. Józefowi Steglińskiemu ps. "Cord". Wieczór poświęcony był bohaterowi, który swą niezłomnością zasłużył na szczególne miejsce w historii regionu. Uroczystość uświetniła prapremiera filmu dokumentalnego "Ten skrawek ziemi to wolna Polska".
w piątek, godzina 16:14 Biłgoraj
Potrącenie na przejściu
w piątek, godzina 20:45 Biłgoraj
Autodrom w telewizji już w niedzielę
1 listopada 2024 Biłgoraj
Wspominamy zasłużonych mieszkańców Ziemi Biłgorajskiej
W Dniu Wszystkich Świętych wracamy myślami do mieszkańców powiatu, którzy wnieśli istotny wkład w życie naszej Małej Ojczyzny. To oni swoją codzienną pracą i zaangażowaniem przyczynili się do rozwoju Biłgorajszczyzny i zapisali się w pamięci mieszkańców.
w czwartek, godzina 15:05 Region
Mieszkaniec powiatu potrącił rowerzystę
w środę, godzina 08:25 Markowicze
Dwa zdarzenia na DW nr 835 [AKTUALIZACJA]
1 listopada 2024 Goraj
Trwa kwesta parafialna w Goraju
Na cmentarzu parafialnym w Goraju rozpoczęła się IX kwesta na rzecz odnowy zabytkowych pomników. Od wczesnych godzin porannych wolontariusze ze stowarzyszeń, kół gospodyń i straży pożarnych kwestują, by zebrać środki na renowację historycznych nagrobków, stanowiących cenne dziedzictwo lokalnej społeczności.
w piątek, godzina 19:30 Biłgoraj
Znani artyści dla ratowania zabytkowego kościółka
w czwartek, godzina 09:53 Budziarze
Szybka akcja służb uratowała życie
 
telRedakcja telefon

533 188 100

alarmSkrzynka alarmowa

alert@bilgorajska.pl

emailRedakcja e-mail

redakcja@bilgorajska.pl

Wszelkie prawa zastrzeżone bilgorajska.pl Projekt graficzny CePixel wykonanie eball