Wsparcie na wyprawkę szkolną nie dotyczy dzieci chodzących do tzw. zerówki ani studentów. Za to uczniowie ostatnich klas techników i liceów oraz uczniowie szkół policealnych mają prawo do świadczenia, także jeśli 20 lat (lub maksymalnie 24 lata w przypadku niepełnosprawności) ukończyli przed rozpoczęciem roku szkolnego w tym roku kalendarzowym.
Elektroniczne wnioski o świadczenie "Dobry Start" będzie przyjmował Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Będzie można je składać od 1 lipca do końca listopada. Jeśli rodzic lub opiekun ucznia prawidłowo wypełni wniosek o 300+ i złoży go do końca sierpnia, to ma gwarancję wypłaty świadczenia najpóźniej z końcem września.
Samo złożenie wniosku jest proste. Trzeba jednak pamiętać, by bez błędów wpisać dane, w tym: numer PESEL dziecka, nazwę oraz adres szkoły i aktualny numer konta bankowego. Wniosek można wysłać za pomocą aplikacji mobilnej mZUS, Platformy Usług Elektronicznych ZUS, bankowości elektronicznej lub portalu Emp@tia. Aplikację mZUS można bezpłatnie pobrać na telefon lub tablet ze sklepów Google Play i App Store.