W ostatnim czasie policjanci z Wydziału Wsparcia Zwalczania Cyberprzestępczości Biura Kryminalnego KGP rozpoznali nową metodę wyłudzania pieniędzy. Zajmując się rozpracowaniem nowych rodzajów zagrożeń rozprzestrzeniających się m.in. wśród klientów korzystających z usług operatorów sieci telekomunikacyjnych, wpadli na pewien trop. Jak ustalili policjanci, do użytkowników telefonów wysyłane jest krótkie połączenie, tzw. sygnał, tak aby potencjalny odbiorca nie zdążył odebrać telefonu, a miał jedynie wyświetlony numer dzwoniący, na który oddzwoni. Taki numer składa się zwykle z sześciu cyfr. Według ustaleń funkcjonariuszy, oszustwo to polega na automatycznym obciążeniu konta użytkownika, który oddzwoni na taki numer, zgodnie z taryfikatorem, jak za usługę Premium. Bardzo często takie działanie dotyczy osób, które prowadzą własną działalność gospodarczą, bowiem nieodebrane połączenie może oznaczać dla nich utratę intratnego zamówienia i tym samym stratę zarobku. Takie działanie ma miejsce najczęściej po godzinach pracy firmy, by właściciel bądź jeden z jej pracowników, po przyjściu następnego dnia do pracy, zobaczył nieodebrane połączenia telefoniczne i próbował jak najszybciej oddzwonić.
Pamiętajmy, aby zawsze o swoich podejrzeniach powiadomić Policję. Wówczas postarajmy się zapamiętać jak najwięcej szczegółów, które będą mogły pomóc funkcjonariuszom w ustaleniu sprawców takiego wyłudzenia.