Jak informuje asp. Joanna Klimek do biłgorajskiej komendy zgłosiła się 48-latka, która odebrała telefon od fałszywego pracownika banku.
- Rozmówca powiedział jej, że wniosek o kredyt jaki złożyła został pozytywnie rozpatrzony. Kiedy zaskoczona kobieta zaprzeczyła informując, że nie starała się o pożyczkę, oszust stwierdził, że pewnie ktoś się pod nią podszywa i w związku z tym jej pieniądze są zagrożone. Następnie polecił jej zainstalować program antywirusowy. Nieświadoma oszustwa wykonała polecenie i zainstalowała program do zdalnej obsługi, co dało oszustowi nieograniczony dostęp do jej urządzenia. Wykonywała również wszystkie inne polecenia nieznajomego i kilkukrotnie logowała się na swoje konto - relacjonuje asp. Klimek.
Po jakimś 48-latka czasie zorientowała się, że z jej konta wypłacono prawie 11 tysięcy złotych, wtedy zrozumiała, że została oszukana.
Przypominamy! W sytuacji, gdy otrzymamy telefon z informacją o próbie włamania na nasze konto bankowe - nie działajmy pochopnie. W ten sposób często oszuści rozpoczynają swój proceder. W takiej sytuacji należy się rozłączyć i zadzwonić na oficjalną infolinię banku lub udać się do niego osobiście i zweryfikować otrzymane informacje.
Pamiętajmy również, że pracownicy banku nigdy nie proszą o zainstalowanie programu, który umożliwia zdalną obsługę komputera lub podanie loginów i haseł do naszych kont. Te informacje powinniśmy znać tylko my! Pamiętajmy, aby podczas transakcji pieniężnych lub kontaktów telefonicznych dotyczących wpłat, zachować szczególną ostrożność. Jeżeli nieznajoma osoba podsyła nam link, który przekierowuje nas na stronę, gdzie mamy podać swoje dane nie róbmy tego ponieważ możemy być niemal pewni, że to oszustwo. Pamiętajmy o podstawowych zasadach bezpieczeństwa.