O szczegółach mówił architekt i autor projektu Krzysztof Potocki. Wyjaśnił, że projektowana szerokość pasa drogowego będzie różna i będzie wynosić od 4,5 do 6 m szerokości (same pasy ruchu), nie wszędzie będzie możliwość wykonania chodników. Co ciekawe wzdłuż rzeki, na odcinku kilkuset metrów będzie wykonany bulwar, który zapewni dostęp do posesji.
- Bulwar ma inne wymagania techniczne, dopuszcza odstępstwa od jednoznacznych szerokości, można go potraktować jako ciąg pieszo - jezdny, dzięki czemu można ograniczyć niezbędny do wywłaszczenia teren. Mało jest takich miejsc, gdzie wzdłuż rzeki ludzie mogą sobie spokojnie przejść - opowiada w rozmowie z naszym portalem architekt.
Mieszkańcy zwrócili też uwagę na fakt, że teren znajduje się w obszarze, na którym planowana była obwodnica. Burmistrz Janusz Rosłan wyjaśnił, że trudno powiedzieć, kiedy obwodnica może zostać wybudowana, ale na pewno trzeba będzie długo na tę inwestycję poczekać. Dlatego uważam, że powinniśmy wybudować te drogi mieszkańcom, gdyż czekają na nie już kilkadziesiąt lat. Podczas budowy obwodnicy będzie można połączyć zjazdy z tych dróg z obwodnicą. Podobną decyzję podjął Powiat Biłgorajski decydując się na remont ul. Granicznej . Powiat podjął decyzję o realizacji tej inwestycji, właśnie nie czekając na rozstrzygnięcie kwestii obwodnicy. O tym, że ul. Graniczna będzie remontowana pisaliśmy w artykule pt. Przebudowa ul. Granicznej i Polnej. Powiat dostał ponad 7 mln zł, miasto dołoży 1,8 mln zł .
Większość obecnych na spotkaniu mieszkańców była jednak za tym, by droga była wykonana. - Nie może być tak, że całe osiedle to jedna ulica - mówili.
Koncepcja przebiegu i parametrów planowanych dróg została przedstawiona mieszkańcom na spotkaniu i ten etap konsultacyjny potrwa do końca miesiąca. Następnie projektant przystąpi do wykonania dokumentacji technicznej.
- Na tym etapie można zmienić jeszcze wiele zmienić - dodał Krzysztof Potocki. I tak się stało. Mieszkańcy zaproponowali zmiany w kwestii przedłużenia jednej z dróg w celu skomunikowania kilku posesji, które korzystają obecnie ze służebności przejazdu przez działki sąsiadów. Te uwagi będą uwzględnione.
Uczestnicy spotkania mieli też wątpliwości co do konieczności przeprowadzenia procedury wywłaszczeniowej. Janusz Rosłan tłumaczył, że jest to niezbędne, by inwestycja mogła zostać zrealizowana. Idealnym byłoby, gdyby zabudowa powstawała po uchwaleniu planu miejscowego. Ten teren został zabudowany na podstawie decyzji o warunkach zabudowy i dlatego teraz trudno wyznaczyć pas drogowy, tak aby zadowolić wszystkich zainteresowanych mieszkańców.
Koncepcja przebudowy znajdą Państwo pod adresem https://ww