Gdy burmistrzem Biłgoraja był Stefan Oleszczak w mieście funkcjonowały dwa osobne podmioty: Referat Inwestycji i Referat Gospodarki Komunalnej. W momencie, gdy funkcję gospodarza miasta objął Janusz Rosłan, połączył on oba referaty i utworzył jeden pod nazwą Referat Gospodarki Komunalnej i Inwestycji.
- Wówczas zadłużenie Biłgoraja było dość duże i należało podjąć działania zmierzające do jego obniżenia. Poszukiwanie oszczędności było jedną z przyczyn podjęcia takiej decyzji - wyjaśnił burmistrz Janusz Rosłan. Ponadto sprawy związane jedynie z gospodarką komunalną nie były na tyle absorbujące, by tworzyć odrębny referat. - W sytuacji, kiedy inwestycji miejskich nie było zbyt dużo, a Referat Gospodarki Komunalnej nie miał zbyt szerokiego pola do działania, podjąłem decyzję o połączeniu obu podmiotów, również dlatego, że niektóre zadania są wspólne, Referat Gospodarki Komunalnej także wykonywał drobne remonty i inwestycje w budynkach komunalnych - dodał Rosłan.
Jednak liczba inwestycji prowadzonych na terenie miasta w trakcie jednej kadencji wzrosła czterokrotnie, z 20 do 80 mln. Dlatego wrócił pomysł podziału zadań referatu, a co za tym idzie utworzenia dwóch oddzielnych podmiotów. - Po przeanalizowaniu tego problemu uznałem, że nieekonomiczne i w związku z tym niekonieczne byłoby wyodrębnianie Referatu Gospodarki Komunalnej i dlatego utworzyłem stanowisko zastępcy kierownika. Panowie dzielą się między sobą obowiązkami tak, aby z jednej strony mieć nadzór nad wszystkimi inwestycjami, a z drugiej strony, by bez przeszkód prowadzić zadania związane z gospodarką komunalną - podsumował burmistrz.