Członkowie kółka edukacyjnego School Lab działającego w KLO, w ramach pozalekcyjnych zajęć z programowania i projektowania 3d, stworzyli grę. Aby jak najlepiej odwzorować autodrom, udali się na tor, gdzie wykonali próbne pomiary czasu i zarejestrowali wszystkie charakterystyczne elementy.
Po trzech miesiącach projektowania i programowania przyszła kolej na testy. Podczas pierwszego dnia wiosny, wszyscy uczniowie KLO mogli wziąć udział w mini-turnieju. Wyścigi na czas były dla autorów projektu okazją do wychwycenia błędów w grze.
- W ubiegłych latach organizowaliśmy podobne warsztaty z tworzenia gier. Cieszyły się one popularnością wśród uczniów, dlatego też postanowiliśmy je powtórzyć. Pierwotnie celem naszych zajęć pozalekcyjnych nie było tak naprawdę stworzenie gry, tylko nauka projektowania 3d i programowania. Żeby jakoś ukierunkować pracę i pokazać uczniom jak poznane funkcje można zastosować w praktyce, posłużyliśmy się przykładem gry wyścigowej o lokalnym charakterze - mówi Witold Pluta, nauczyciel prowadzący warsztaty i dodaje, że proces tworzenia gry niesie ze sobą wiele korzyści edukacyjnych, ponieważ umożliwia uczniom rozwijanie umiejętności z wielu przedmiotów takich jak matematyka, fizyka czy język angielski. - Samo projektowanie obiektów trójwymiarowych rozwija wyobraźnię przestrzenną. Natomiast nauka programowania pomaga nam w logicznym myśleniu. Nawet jeśli uczniowie nie będą wiązali swojej przyszłości z projektowaniem 3d czy programowaniem, to i tak skorzystają, że się tego uczyli - podsumowuje Witold Pluta.
Pochodzący z Biłgoraja zespół Diary of Sorrow użyczył autorom gry swoich instrumentalnych wersji swoich utworów, które nadają wyścigom wyjątkową atmosferę. Realizacja projektu była też możliwa dzięki życzliwości dyrekcji RCEZ w Biłgoraju i ofiarności firmy Model Opakowania, która wsparła finansowo projekt.
Grę od dzisiaj można pobrać ze strony szkoły http://www