Z badania CBOS wynika, że 92% dorosłych Polaków korzysta z telefonów komórkowych, a w większości przypadków są to smartfony (57%) (źródło: https://ww
Uszkodzenia smartfonów
Najczęstszym uszkodzeniem, jakie spotyka nowoczesne telefony komórkowe, jest pęknięcie wyświetlacza. Wymiana tego elementu bywa kosztowna i skomplikowana, dlatego wiele osób chodzi z tzw. "pajączkiem" na ekranie. Pęknięcia utrudniają korzystanie ze smartfona i wyglądają bardzo nieestetycznie. Jak sobie z tym radzić? Oczywiście, używając telefonu trzeba uważać, ale przecież niemożliwe jest ciągłe pilnowanie go. W każdej chwili może wypaść nam z kieszeni bądź zostać zrzucony ze stołu przez małe dziecko czy rozbrykanego zwierzaka. W badaniu CBOS 82% Polaków zadeklarowało, że nie wyobraża sobie życia bez telefonu. Smartfony towarzyszą nam praktycznie wszędzie, tym samym narażone zostają na uszkodzenia. Jako drogie urządzenia są również łakomym kąskiem dla złodziei. Dlatego coraz bardziej popularne stają się ubezpieczenia smartfonów. Jest to trend, który przyszedł do nas z Zachodu. W Wielkiej Brytanii rozwiązania typu phone insurance proponuje np. Gadget Cover.
Co obejmuje ubezpieczenie telefonu komórkowego?
Zakres ubezpieczenia jest zależny od wykupionego pakietu. Niektóre oferty obejmują wyłącznie odszkodowanie z tytułu kradzieży lub uszkodzeń powstałych z winy użytkownika. Inne z kolei uwzględniają również takie przypadki, jak zalanie czy - właśnie - pęknięcie wyświetlacza. Cena polisy zależy w dużej mierze od zakresu ubezpieczenia. Zazwyczaj płatność za polisę odbywa się w cyklu miesięcznym. Ubezpieczenie stanowi zabezpieczenie telefonu także w przypadku, kiedy został on zakupiony na raty w ramach abonamentu. Jednakowo można ubezpieczać zarówno nowe, jak i używane smartfony.
Rosnąca popularność ubezpieczeń telefonów komórkowych pokazuje, że coraz częściej traktujemy je na równi z innymi ważnymi i cennymi składnikami naszego majątku, np. samochodami.