Organizatorami piątkowej konferencji byli Starosta Biłgorajski i Powiatowy Urząd Pracy. Spotkanie obejmujące szeroką tematykę dotyczącą prowadzenia firm spotkało się z dużym zainteresowaniem - o czym świadczyła wypełniona sala konferencyjna w budynku starostwa. Zebranych przywitał starosta Kazimierz Paterak. - Środki unijne na lata 2014-2020, to najprawdopodobniej ostatni tak duży strumień pieniędzy dla naszego kraju i regionu. Powiat biłgorajski jest aktywny gospodarczo, przede wszystkim dzięki pracowitości i kreatywności naszych mieszkańców - ludzi przedsiębiorczych. Jednak nie stać nas na to, żeby nie skorzystać ze środków unijnych - mówił na wstępie starosta Kazimierz Paterak.
Na temat możliwości pozyskiwania środków finansowych na rozwój firm przez małych i średnich przedsiębiorców mówiła pierwsza prelegentka - Karolina Matras, dyrektor ds. informacji o funduszach europejskich w lubelskim Urzędzie Marszałkowskim. Podkreślała ona, że w najbliższych latach kluczowym kryterium przy ubieganiu się o wsparcie europejskie będzie innowacyjność.
Kolejne punkty konferencji dotyczyły wielu aspektów funkcjonowania firm: zmian w prawie pracy dotyczących obowiązków pracodawcy wobec pracownika - wystąpienie Beaty Prędka Dąbrowskiej z Państwowej Inspekcji Pracy, planowanych zmian w ubezpieczeniach społecznych, które przedstawił Tomasz Legieć, kierownik wydziału ubezpieczeń i składek ZUS oddział Biłgoraj. Propozycje Powiatowego Urzędu Pracy skierowane do przedsiębiorców przedstawiła główna organizatorka konferencji Danuta Łagożna, dyrektor PUP Biłgoraj, natomiast Halina Bazan, kierownik Centrum Aktywizacji Zawodowej w PUP omówiła rodzaje wsparcia rozwoju zawodowego pracodawcy i jego pracowników dzięki środkom z Krajowego Funduszu Szkoleniowego.
Podczas trwania konferencji można było uzyskać indywidualne konsultacje z zakresu oferty PUP, zagadnień prawa pracy i ubezpieczeń społecznych u specjalistów z instytucji biorących udział w konferencji, tj. Powiatowego Urzędu Pracy, Państwowej Inspekcji Pracy i Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.