Do kampanii społecznej zostały zaproszone szkoły, instytucje i organizacje, które chciałyby zmienić najbliższą okolicę. Wybrane lokalizacje musiały być ogólnie dostępne i służyć wszystkim mieszkańcom danej miejscowości (np. centralny plac, rynek, park, etc). Miejsca te zostaną na nowo zaaranżowane poprzez obsadzenie istniejącego, często zaniedbanego klombu, zagospodarowanie nowej rabaty, zasadzenie drzewek i krzewów.
- Estetyczne otoczenie jest niezwykle ważne dla komfortu naszego życia. Chcemy pokazać, że dbając nawet o mały wycinek naszej miejscowości, zmieniamy ją w piękne miejsce, ucząc przy tym dzieci odpowiedzialności i dbałości o przyrodę - mówi Michał Pawęzka z lokalnego oddziału PSB Mrówka.
Do realizacji akcji zostaną wykorzystane produkty z grup asortymentowych PSB Mrówka: rośliny, sadzonki, drzewka, ziemia, nawozy oraz narzędzia. Każdy uczeń, biorący aktywny udział w akcji, otrzyma nasionka do samodzielnego wysiewu oraz ulotkę informacyjną i instrukcję, jak pielęgnować kwiaty doniczkowe. Dzieci zasieją nasionka w domu, aby móc obserwować proces wegetacji rośliny i relacjonować go podczas szkolnych zajęć z przyrody. W krótkim poradniku znajdą informacje o tym, jak znaleźć dla niej idealne miejsce na balkonie oraz dbać o roślinę, by przez cały sezon mogła cieszyć oczy przepięknymi kolorami. Partnerem akcji jest Przedsiębiorstwo Hodowlano-Nasienne Legutko, które ufundowało nasionka dla wszystkich dzieci biorących udział w akcji.
- Akcja aktywizuje lokalną społeczność - dzieci, ich rodziców, nauczycieli i ma na celu edukację ekologiczną w zakresie ochrony krajobrazu i różnorodności biologicznej. Specjaliści pokażą najmłodszym, jak powinni dbać o rośliny, sadzić kwiaty i krzewy, pielęgnować ogród. Dzieci będą miały również możliwość aktywnego włączenia się w pracę ogrodowe; przesadzanie, pielenie, czy przycinanie gałązek. Dla wielu uczniów, mieszkających w mieście, jest to jedna z niewielu okazji do uczestniczenia w tego typu pracach - podkreśla Anna Watza, koorynator projektu.