W ostatnich dniach powrócił temat ruchu ciężkiego w Biłgoraju. Władze miasta wystąpiły o ograniczenie ruchu TIR-ów m.in. na ulicy Zamojskiej. Jak się okazuje, takie rozwiązanie kosztowałoby miliony…
Wybudowane obwodnice Biłgoraja miały na celu m.in. odciążenie miasta od ruchu tranzytowego TIR-ów. Ciężarówki jadące z Zamościa w kierunku Lublina korzystają z obwodnicy skręcając na nią z ulicy Zamojskiej. Jednak wielu kierowców ciężarówek jadących od strony Zamościa w kierunku Przemyśla i Niska nadal przejeżdża ulicą Zamojską i Długą.
Temat jest znany władzom Biłgoraja, które wyjaśniają, że ruchu ciężkiego nie można w mieście całkowicie wyeliminować ze względu na dostawy do marketów w tej części miasta. Cały czas jest ograniczany ruch tranzytowy ciężkich aut poprzez zalecenie objazdu. - Sprawdziliśmy na tablicach umieszczonych przy drodze i pokazują one dokładnie, jak kierowcy powinni objeżdżać miasto. Nie wszyscy do tych zaleceń chcą się dostosować - wyjaśnia wiceburmistrz Michał Dec.
Internauci uważają, że umieszczony za pierwszym rondem zakaz wjazdu ciężkiego sprzętu (oprócz samochodów dostawczych) na ulicę Zamojska rozwiąże problem. Wiceburmistrz informuje, że miasto wystąpiło do Zarządu Dróg Wojewódzkich w Lublinie o wprowadzenie nowej organizacji ruchu, tak aby ograniczyć ruch ulicami: Zamojską, Długą i Bohaterów Monte Cassino. Nie określiło jednak czy ma to być całkowity zakaż. - Nie możemy decydować za Zarząd Dróg Wojewódzkich, bo leży to w ich kompetencji. Nad ograniczeniem wjazdu ruchu ciężkiego pracuje ZDW - dodaje wiceburmistrz Dec.
Tu pojawia się problem. Odpowiedzi z ZDW jeszcze nie ma, ale już wiemy, że żadnego ograniczenia ruchu nie będzie, bo nie może być. - Ograniczenie ruchu na ulicy Zamojskiej może grozić utratą środków unijnych. Ulica została przebudowana za fundusze unijne po to, aby poprawić jej dostępność. Jeśli będą ograniczenia w korzystaniu z drogi, to będzie jednoznaczne z niezachowaniem 5-letniej trwałości określonej we wniosku o środki unijne. Może to grozić utratą dofinansowania - rozwiewa wszelkie nadzieje Andrzej Gwozda dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich.
Uroczyste zakończenie przebudowy za ponad 24 mln zł głównych ulic miasta: Zamojskiej, Kościuszki, Tarnogrodzkiej nastąpiło dokładnie dwa lata temu, w grudniu 2013 roku. Tak więc żadnych zmian nie możemy się spodziewać przez następne trzy lata. Pozostaje tylko nadzieja, że kierowcy będą stosować się do zalecanych objazdów, a i mieszkańcy przekonają się do korzystania z obwodnic, aby odciążyć ruch w mieście.
Na forum istnieje możliwość oceny wypowiedzi, można oddawać głosy pozytywne jak i negatywne.
Ostatnio dodane komentarze
PL
ce0-6a3
~ jan O PIS-oskiej watasze nieuków dopiero zacznę pisać, jak minie chociaż 1 rok ich rządów. Z tego co widać na rządzenie przez dłuższy czas mają takie szanse jak tucznik w chlewni na przeżycie 5 lat.
11 grudnia 2015
brak ocen
PL
b30-393
~ azado~ Jan za PO chociaż coś powstało-pisuary mają na swym koncie 6 km dróg..myślenie nie boli-spróbuj czasami..
10 grudnia 2015
+1
-2
PL
5ca-a26
~ Jan Co tam kawałek drogi źle zrobionej, czy ***** oznakowania. Rządzące Polską platformiane buce i ich moralne karzełki z Partii Szubrawców Ludowych (PSL) zbudowali- a jakże przy pomocy unijnych funduszy- lotnisko w Radomiu z którego dotychczas odprawiono niecały tysiąc pasażerów. Aktualnie żaden samolot z tego lotniska nie odlatuje ale obsługa forsę bierze. Jak by to Bareja widział to umarł by ze śmiechu. Ale zarządzający lotniskiem mydli ludziom oczy, że on się postara i samolotów będzie tyle co we Frankfurcie. I też nie można przeznaczenia tego lotniska zmienić-np na schronisko dla psów- bo Unia się nie zgadza. A bydlaki z Unii to skąd mają pieniądze? Z naszych podatków- VAT-u, akcyzy, opłat celnych itd. bo przecież te podatki do Unii są transferowane. To jak z tego widać gorzej teraz popadliśmy niż było w ZSRR. Bo kto tam w Moskwie zajmował by się jakoś krzyżówką i znakami w zdychającym Biłgoraju ?
10 grudnia 2015
+2
-2
CA
2aa-2fa
~ mamejkado~ lll dajcie spokuj prostaki z osiedla nad ciekiem wodnym gdzie w szuwarach pi er do lą się kaczki i żaby. Skręcisz w prawo, na rondzie zrobisz kółeczko i śmigasz.
9 grudnia 2015
+1
-1
PL
069-9b8
~ baju, baju Niech Pan Dyrektor ZDW przyjedzie do ludzi, to mu pokażemy, że da się to zrobić, on sie ma za ministra , albo jeszcze wyżej
8 grudnia 2015
+3
-1
PL
de9-b42
~ gfc yd Takim myśleniem zawsze unia będzie szantażować Polskę , czegoś nie zrobicie po myśli unii to wam kasy nie dadzą , kopnijcie w d.. tą unię bo oni bardziej nas potrzebują jak my ich
8 grudnia 2015
+4
-3
US
b11-272
~ llldo~ w... No znikła, to fakt, ale czy one jest tam w sumie potrzebny? Kto by się tam na te osiedlowe uliczki ciężarówką pchał jak na prawdę nie musi? Pzrecież to żaden skrót? Jak ktoś musi to wjedzie czy jest znak, czy go nie ma. Tam najwyżej wjeżdżają: cysterna do stacji LPG, śmierciarki, czy dowóz z jakichś sklepów. Czy widziałeś tam jakiś nasilony ruch ciężarówek po zdemontowaniu znaku (od momentu całkowitej przejezdności obwodnicy)? Co do skrzyżowania to się zgadzam. Tę sprawę to trzeba by nagłośnić i dać do ogólnopolskich mediów. Najgorsze, że przez 5 lat z tym nic nie da się zrobić, bo będą straszyć zabraniem dotacji. Przecież projektant pownienien, robiąc projekt zrobić pomiary ruchu w różnych relacjach. Przecież od zawsze ok. 90% aut z Jagiełły skręcało w lewo, a to sobie wymyślili, że nauczą mieszkańców osiedla jeździć po nowemu. Dziś i tak co najmniej 70% osób skręca w lewo pomimo zakazu.
8 grudnia 2015
+3
-0
PL
75c-01e
~ w... No dobra a ja się pytam gdzie się podział znak tonażowy przy wjeździe w ul. Jagiełły. Nie dość, że wyjazd spier...y (mam na myśli nakaz jazdy w prawo) , to i znak 5 T znikł.
8 grudnia 2015
+1
-1
PL
908-d0b
~ tom Ta sytuacja pokazuje głupotę w niektórych aspektach programów unijnych. Buduje się z dotacją ul. Kościuszki/Zamojską, unia mówi, że przez 5 lat nic nie można zmieniać, bo zabierze dotację. Za rok buduje się Obwodnicę Północną, jako główny cel jej budowy w dokumentach związanych z dofinansowaniem wpisuje się, że jest budowana po to, aby przenieść ruch tranzytowy z centrum na obwodnicę. No i ten cel nie może być w pełni zrealizowany, bo wymagał by modyfikacji poprzedniej inwestycji (czyli postawienia ograniczenia na Zamojskiej). Jeden projekt wyklucza drugi. Na każdą ulicę patrzy się oddzielnie, a to nie ma sensu. Powinno się brać pod uwagę cały układ drogowy w okolicy i na tej podstawie planować ruch (i dokonywać modyfikacji po zbudowaniu kolejnej drogi) tak, aby wszystko miało sens. Tak by mówił zdrowy rozsądek i logika, ale jak wiadomo, tam gdzie zaczyna się biurokracja tam kończy się logika.
8 grudnia 2015
+8
-1
CA
d83-cff
~ qwedo~ Wyborca Krzeszowska, akurat nie była przebudowywana w ramach żadnego remontu. Zrobiono tylko dojazd do ronda i dojazd do skrzyżowania, a więc trzeba oczywiście postawić znak przed rondem i skrzyżowaniem (w oficjalnych dokumantach nie ma nigdzie wspomnianae, że celem przebudowy była poprawa dostępności komunikacjyjnej ul. Krzeszowskiej, więc zamknięcie dla tirów całej Krzeszowskiej od ronda w Puszczy do Jana Pawła nie będzie groziło utratą dofinansowania).
8 grudnia 2015
+6
-3
PL
c93-0f3
~ Wyborca Ja nie podejrzewałem nawet, że w Biłgoraju są takie tępe wacki co nie znają zasad ruchu i oznakowań dróg. Przecież aby kierowca nie wjechał w ulicę to znak informujący o tym musi być przed skrzyżowaniem. Bo jak już wjedzie 15 metrowy TIR to jak ma on nawrócić? A tutaj pisze taki jeden co zapewne w podstawówce miał problemy z logicznym myśleniem, że znak trzeba postawić na 50 metrowym odcinku który remontowany nie był. Przecież jak kierowca na rondzie na ul Tarnogrodzkiej przy kościele wjedzie w ulicę Krzeszowską to jak on ma się wycofać? Na biegu wstecznym tamując ruch , ma moze nawracać? Trzeba być debilem albo wyborcą PSL-u, żeby takie bzdury pisać. Przecież wystarczy sprawdzić na obwodnicy północnej / koło Modela/ lub na Jana Pawła ile samochodów jeżdzi już tymi drogami.Znakomita większość jeździ już tymi drogami. Oczywiście przejeżdzają samochody ul Długą ale jest to znikomy procent tego co było kiedyś. Ale jak ktoś mieszka przy Długiej to on by chciał zrobić z tej ulicy drogę osiedlową. Mógłby wtedy wyprowadzić psa na spacer na środek ulicy i ten pies mógłby się na środku drogi załatwić nie obawiając się że samochód zrobi z niego miazgę. Wtedy właściciele piesków czuli by się komfortowo.
8 grudnia 2015
+6
-4
PL
fda-8d0
~ luc Byłby chyba sposób, aby odzwyczaić kierowców Tirów od jazdy na skróty przez centrum (utrudnić im życie), a nie złamać przepisów UE. Zakazów nie można postawić na Zamojskiej, czy Tarnogrodzkiej, bo te w ostatnich latach były przebudowane z UE i to grodzi utratą dotacji. Ale jakby tak postawić zakaz na Krzeszowskiej, między rondem w Puszczy, a skrzyżowaniem z Jana Pawła (tam znajduje się odcinek długości może 50m, który nie był remontowany, ani przy okazji Kościuszki, ani przy okazji Jana Pawła, więc Unia nie może się do tego raczej przyczepić, jak na tym odcinku miasto razem z ZDW zdecyduje się zakazać jazdy ciężarówkom. Wtedy Tir nawet jakby pojechał z Zamościa przez Długą i Wiejską, to na Nisko nie mógłby jechać Krzeszowską (zgodnie z przepisami), tylko by musiał pojechać do ronda na Motorowej i wracać obwodnicą południową do skrzyżowania Krzeszowska/Jana Pawła.
8 grudnia 2015
+6
-2
PL
d9a-181
~ frajerzy przecież urzędnik w jednym paluszku powinien mieć takie wiadomości po co tyle zachodu jakby był na czasie to od razu powiedziałby że nic z tego bo stracą dofinansowanie przecież te wszystkie inwestycje na ziemiach polskich robione są za obcy kapitał a jak to jest w rzeczywistości ile procentowo wyniesie wartość inwestycji do wartości gruntu bardzo mało więc budowane drogi na terenie Polski nie są Polskie
8 grudnia 2015
+5
-1
DE
98b-551
~ lll No to lipa. Na wiosnę będzie remont Długiej i Monte Cassino i juz na jesień świeżo wyremontowaną ulicę będą Tiry rozjeżdżać, a ona nie będzie mieć raczej takich parametrów jak obwodnice i po kilku latach koleiny się pojawią. Trzeba teraz czekać minimum 3 lata i dopiero wtedy będzie można postawić zakaz na Zamojskiej. Tiry będą dalej jeździć, po staremu, bo wiadomo, że przez Długą i Monte Cassino jest znacznie krócej z Zamościa na Nisko. A jak wyremontują Długą i Monte Cassino i będzie równiutki asfalt to dopiero będzie się działo jak będą szczególnie wieczorem jak nie maruchu przelatywać 70-80 na godzinę, bo im sie spieszy.
8 grudnia 2015
+9
-3
PL
cc6-469
~ bolo hahahaha śmieszne, może kosztować to miliony... miliony to będzie kosztował remont tych nowych ulic rozjeżdżanych przez TIRy ! Skoro nie potrafią pewne osoby tego zmienić, to trzeba ich zmienić..........
8 grudnia 2015
+7
-4
Zgodnie z ustawą o świadczeniu usług droga elektroniczna art 14 i 15 (Podmiot, który świadczy usługi określone w art. 12-14, nie jest obowiązany do sprawdzania przekazywanych, przechowywanych lub udostępnianych przez niego danych) wydawca portalu bilgorajska.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Przy komentarzu niezarejestrowanego użytkownika będzie widoczny jego ZAKODOWANY adres IP. Zaloguj/Zarejestruj się.
Biłgorajski Weekend Cudów - Szlachetna Paczka na finiszu
W dniach 13 i 14 grudnia w Biłgoraju odbywa się finał Szlachetnej Paczki - znanej inicjatywy społecznej, która łączy darczyńców z potrzebującymi rodzinami. Tegoroczny sztab lokalny działa w Biłgorajskim Centrum Kultury.
dzisiaj, 14:32
Dąbrowica
Spłonął kompleks budynków. Trwa szacowanie strat
dzisiaj, 12:24
Biłgoraj
Biłgorajskie przedsiębiorstwa w rankingu największych firm w kraju