Wersja mobilna     +   Dodaj wydarzenie    Dodaj aktualność    Dodaj galerię    Zgłoś temat    Dodaj ogłoszenie    Dodaj ofertę  
Przeczytaj:
Rozmiar tekstu:
AAA
KRAJ Porada eksperta
2015.06.25 11:20 | aktualizacja: 2016.11.07 10:46

Buduj relacje z klientami

Wiele firm na polskim rynku wciąż niedostatecznie dba o dobre relacje z klientami. Najczęściej działania skupiają się na sprzedaniu produktu lub usługi. Na klienta ponownie zwraca się uwagę, gdy chce przejść do konkurencji, jednak wtedy najczęściej jest już za późno na reakcję.
Buduj relacje z klientami
Buduj relacje z klientami

O klienta trzeba dbać w każdym możliwym momencie. Musi mieć on przez cały czas poczucie, że jest ważny, jego potrzeby są na bieżąco monitorowane, a oferty dostosowywane do jego indywidualnych oczekiwań. Jak ważne jest zarządzanie relacjami z klientami już dawno dostrzeżono w zachodnich korporacjach. Niestety, http://www.chromecrm.com/crm/, szczególnie w niewielkich przedsiębiorstwach wciąż pozostawia wiele do życzenia.

Klient nasz pan

Nie uda się stworzyć i utrzymać dobrych relacji, jeśli dogłębnie nie pozna się klienta i jego oczekiwań. Częstym błędem popełnianym przez niewielkie firmy, jest brak odpowiedniej komunikacji. Trzeba się z nim kontaktować, jak najczęściej i przy najróżniejszych okazjach. Pretekstem do kontaktu może być zarówno nowa oferta (najlepiej skierowana indywidualnie do konkretnej osoby), jak i nawet mało przyjemne z perspektywy klienta wydarzenia, jak choćby konieczność skorzystania z gwarancji, czy serwisu. Paradoksalnie, to właśnie negatywne wydarzenia mogą zbudować pozytywny wizerunek firmy. Trzeba je jednak umiejętnie wykorzystać - poza szybką reakcją na zgłoszone problemy sprzedawca powinien zadzwonić lub spotkać się z klientem osobiście, choćby tylko po to, by go przeprosić za niedogodności. Warto także wysłuchiwać wszelkich uwag. To od lat bardzo skuteczny sposób, na przywiązanie klientów do danej marki.

Klienci doceniają zaangażowanie sprzedawcy w ich problemy, nawet wówczas jeśli nie uda się ich rozwiązać w zakresie, w jakim oczekują. Ważna jest jednak poświęcona uwaga oraz poczucie, że sprzedawca zrobił wszystko, by wyjść z impasu.

Klient oczekuje rzetelnej informacji

Liczne badania wskazują, że o przywiązaniu klienta do firmy coraz rzadziej decyduje atrakcyjna oferta cenowa. Dziś doceniana jest przede wszystkim kompleksowa obsługa. Klient chce być przede wszystkim partnerem handlowym i to traktowanym na równych zasadach. Oczekuje od sprzedawców rzetelnej i prawdziwej informacji. Minęły już czasy złotoustych sprzedawców, którzy obiecywali wszystko, dając w zamian niewiele. Trzeba sobie zdawać sprawę, że klient, który raz zostanie wprowadzony w błąd najczęściej wybierze ofertę konkurencyjną, nawet wówczas, gdy będzie mniej atrakcyjna cenowo. Jeśli więc na jakimkolwiek etapie współpracy zaistnieje sytuacja, z której nie można się wywiązać - opóźniona dostawa, towar gorszej jakości niż zamawiany, chwilowe braki magazynowe lub problemy z serwisem - trzeba natychmiast skontaktować się z klientem i wyjaśnić mu sytuację. W dobrym zwyczaju w takiej sytuacji jest zaproponowanie jakieś upustu lub innej gratyfikacji. Mogą być to drobiazgi, choćby dołączone próbki nowych produktów, jednak klient poczuje wówczas, że sprzedawca dba o jego potrzeby i nie marnuje jego czasu.

Red.
REKLAMA
Oceń:
0 głosów
Red. dodany
 
Odsłon: 3615
Dodaj zdjęcie
tagi: ,

Waszym zdaniem (2)

Podaj login i hasło:
Login:
Hasło:
Skomentuj na forum:
Zarejestruj się
Jesteś już zarejestrowany na bilgorajska.pl? Zaloguj się
Imie lub nazwa:
Treść komentarza:
Przepisz niebieski tekst z obrazka wyżej:
Na forum istnieje możliwość oceny wypowiedzi, można oddawać głosy pozytywne jak i negatywne.
Ostatnio dodane komentarze
PL
6fc-d61
~ niedziela po każdej mszy kościelnej   stado a-paczy (jak to napisano) rusza do marketów , świętojebliwa i nowobogacka paniusia pyta .. ... czy ta krowa w promocji za 1.50 tylko ryczy ? czy mleko daje ... jako grzeczny sprzedawca jej odpowiadam ... jak skończy się promocja i będzie kosztowała 1 zł to jeszcze gratis się ocieli
25 czerwca 2015
+0
-2
PL
a75-706
~ jacy klienci to są A-PACZE   od dobrobytu i niskich cen to A-PACZOM się w głowach poprzewracało ,wszystko chcieli by za darmo a jak dają za darmo to jeszcze taki A-PACZ się pyta czy gratis pampersów nie dostanie. Najlepsi to marketowcy snuje się taki pomiędzy regałami , jak jak podchodzisz do takiego i grzecznie pytasz "w czym pomóc" to ci odpowiada a nic ja ....pacze. I chodzisz za takim bo nie wiesz czy A-PACZ chodzi żeby kupić czy A-Pacz chodzi żeby zap.....
25 czerwca 2015
+1
-2
Zgodnie z ustawą o świadczeniu usług droga elektroniczna art 14 i 15 (Podmiot, który świadczy usługi określone w art. 12-14, nie jest obowiązany do sprawdzania przekazywanych, przechowywanych lub udostępnianych przez niego danych) wydawca portalu bilgorajska.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.
Przy komentarzu niezarejestrowanego użytkownika będzie widoczny jego ZAKODOWANY adres IP. Zaloguj/Zarejestruj się.
reklama
ogłoszenie
REKLAMA
REKLAMA

Najpopularniejsze

REKLAMA
REKLAMA
we wtorek, godzina 14:50 Biłgoraj
Biłgoraj w rocznicę sowieckiej agresji na Polskę
Dziś, 17 września 2024 roku, mija 85 lat od tragicznych wydarzeń, które na zawsze zmieniły oblicze Polski i narodu polskiego. W dniu, w którym Związek Sowiecki dokonał barbarzyńskiej agresji na naszą Ojczyznę, władze samorządowe i mieszkańcy Biłgoraja wspominają ofiary rosyjskich zbrodni, pamiętając o ich poświęceniu oraz niesłabnącej woli walki o wolność i suwerenność Polski.
w czwartek, godzina 08:28 Biłgoraj
Zderzenie osobówki z hulajnogą [AKTUALIZACJA]
w sobotę, godzina 14:57 Sól
Wielki festyn na pożegnanie lata [NOWE ZDJĘCIA]
10 września 2024 Obsza
Nowy sekretarz w gminie
Władze gminy Obsza rozstrzygnęły postępowanie konkursowe na stanowisko sekretarza. Jedną z kluczowych funkcji w urzędzie obejmie ponownie Grzegorz Wróbel.
w środę, godzina 10:36 Powiat
Wypadek w lesie. Nie żyje mężczyzna
w sobotę, godzina 19:25 Biłgoraj
Kradł w biłgorajskich marketach
13 września 2024 Frampol
Pamiętają o tragicznej historii Frampola [NOWE ZDJĘCIA]
Władze Frampola zaprosiły na obchody związane z 85. rocznicą bombardowania miasta. Wydarzenie odbyło się w piątek 13 września.
w sobotę, godzina 09:02 Biłgoraj
Strategiczna inwestycja drogowa w Biłgoraju czeka na finansowanie
w piątek, godzina 10:22 Biłgoraj
Legendarna grupa wystąpi w Biłgoraju
 
telRedakcja telefon

533 188 100

alarmSkrzynka alarmowa

alert@bilgorajska.pl

emailRedakcja e-mail

redakcja@bilgorajska.pl

Wszelkie prawa zastrzeżone bilgorajska.pl Projekt graficzny CePixel wykonanie eball hosting home.pl